Vlootmutaties

Coast to Coast: Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland

Coast to Coast volgt de scheepsbouw en de handel in Nederlandse schepen. Deze rubriek geeft een overzicht van de belangrijkste vlootmutaties (bron: www.koopvaardij.blogspot.nl).

De Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland. (Foto Frits Olinga)
De Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland. (Foto Frits Olinga)

De bij Peters in Kampen gebouwde Anne-S (1986, IMO 8506024, 1139 grt, Stork-Werkspoor 750 kW) van H. Steenstra in Kampen (Wagenborg Scheepvaart); in 1998 verkocht aan Rederij Siebert Fuite in Genemuiden en herdoopt Geertje; in 2005 verkocht aan Alba Shipping in Denemarken en herdoopt Dan Viking; in 2006 verkocht aan Rederiet Venus in Denemarken; in 2014 verkocht aan Rederiet Frem in Denemarken en herdoopt Frem Nordica; in 2017 verkocht aan Rederi Parts Selskabet af 2017 en herdoopt Alba Rousing; in 2020 verkocht aan Nu Cemarine in Tholen (Rederij Hoop) en herdoopt Hoop; in 2021 verkocht aan Aegean Sun Shipping in Guyana; in 2021 onder de vlag van Vanuatu herdoopt SNP Sun, is 15 maart verkocht aan PSU Shipmanagement (Mimosa Management) en herdoopt P Su.

De bij Instalho in Werkendam afgebouwde Sunergon (2006, IMO 9362580, 2241 grt, Wärtsilä 8L20 ) van Sunergon Shipping CV in Nijkerk (Connect Chartering); in 2019 verkocht aan Valparola Sunergon BV (Vertom-Bojen), is verkocht aan Steamships Ltd. in Papoea Nieuw-Guinea en 5 april zonder naamswijziging overgedragen.

De bij Peters in Kampen afgebouwde Robijn (2008, IMO 9423669, 2528 grt, Wärtsilä 9L20, 1800 kW ) van CV Scheepvaartonderneming Robijn in Delfzijl (Wagenborg Shipping); in 2009 (e) verkocht aan Van Donderen in Delfzijl, is 28 januari verkocht aan Donderen/Molen/Schwering in Delfzijl.

De in Japan gebouwde RT Rob (2009, IMO 9474905, 463 grt, 3x Caterpillar 3512-C) van Elisabeth Ltd.a / Kotug Europe (Kotug International); na oplevering verkocht aan RT Rob Ltd. op Malta; in 2016 in beheer bij Kotug Smit Towage; in 2019 in beheer bij Boluda Towage Rotterdam, is 15 maart onder Nederlandse vlag gebracht.

De in China gebouwde Lady Marie Christine (2022, IMO 9904326, 4966 grt) van Firmanten Lady Marie Christine BV in Delfzijl (Wijnne Barends) is 4 april voor het eerst de Eemshaven binnengelopen.

De Boka Atlantic (2014, IMO 9545675, grt 8842) van Boskalis Offshore Transport Services NV in Antwerpen; opgeleverd als Norshore Atlantic aan Norshore Atlantic BV; in 2015 verkocht aan NSA Bondco; in 2022 verkocht aan Boskalis, in Singapore aangepast voor nieuwe taken en op 23 maart herdoopt Boka Atlantic.

De P&O Nedlloyd Belem (1997, IMO 9141625, 4128 grt) van Wasaborg Shipping (P&O Nedlloyd); opgeleverd als Wasaborg aan Zachariassen & Fisser Schiffahrts GmbH & Co. op Cyprus; in 1998 in charter bij P&O Nedlloyd en herdoopt P&O Nedlloyd Belem; eind 1998 herdoopt Wasaborg; in 2001 herdoopt Seaboard Liberty; in 2002 herdoopt Wasaborg; in 2015 verkocht aan Basma Shipping in Panama en herdoopt Prince Basel; in 2019 verkocht aan Morph Shipping & Trading in Panama, is in november 2021 verkocht aan Gar Maritime in Panama en herdoopt Ocmis Gor.

De Sunergon na overdracht en nog zonder thuishaven. (Foto Edwin Trommel)
De Sunergon na overdracht en nog zonder thuishaven. (Foto Edwin Trommel)

Lees ook:

Woelwater en Golfbreker terug naar Delfzijl

Onderzoek naar kernaandrijving voor Nederlandse schepen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Coast to Coast: Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland | Schuttevaer.nl
Vlootmutaties

Coast to Coast: Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland

Coast to Coast volgt de scheepsbouw en de handel in Nederlandse schepen. Deze rubriek geeft een overzicht van de belangrijkste vlootmutaties (bron: www.koopvaardij.blogspot.nl).

De Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland. (Foto Frits Olinga)
De Lady Marie Christine voor het eerst in Nederland. (Foto Frits Olinga)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer