Indonesië volgt toch zwavelregels

Indonesië gaat zich toch houden aan de 0,5% zwavelnorm per 1 januari 2020. In juli had het ministerie voor transport voor opschudding gezorgd door te verklaren dat schepen onder Indonesische vlag, varend binnen de Indonesische territoriale wateren, vrijgesteld zouden worden van de nieuwe regels. Voor veel scherpen en rederijen zou het varen op de duurdere…

Indonesië gaat zich toch houden aan de 0,5% zwavelnorm per 1 januari 2020. In juli had het ministerie voor transport voor opschudding gezorgd door te verklaren dat schepen onder Indonesische vlag, varend binnen de Indonesische territoriale wateren, vrijgesteld zouden worden van de nieuwe regels. Voor veel scherpen en rederijen zou het varen op de duurdere laagzwavelige olie of het laten inbouwen van een scrubber te duur zijn en de transportkosten te hoog maken.

Maar mede onder invloed van indringende gesprekken met de IMO en reacties van andere landen besloot men het beleid te wijzigen.

Met de oliemaatschappij Pertamina is overeengekomen dat jaarlijks 380.000 ton laagzwavelige brandstof wordt geleverd in de haven van Djakarta en een drijvende opslag in Balikpapan, aan de oostkant van Borneo.

Indonesië volgt toch zwavelregels | Schuttevaer.nl

Indonesië volgt toch zwavelregels

Indonesië gaat zich toch houden aan de 0,5% zwavelnorm per 1 januari 2020. In juli had het ministerie voor transport voor opschudding gezorgd door te verklaren dat schepen onder Indonesische vlag, varend binnen de Indonesische territoriale wateren, vrijgesteld zouden worden van de nieuwe regels. Voor veel scherpen en rederijen zou het varen op de duurdere…

Indonesië gaat zich toch houden aan de 0,5% zwavelnorm per 1 januari 2020. In juli had het ministerie voor transport voor opschudding gezorgd door te verklaren dat schepen onder Indonesische vlag, varend binnen de Indonesische territoriale wateren, vrijgesteld zouden worden van de nieuwe regels. Voor veel scherpen en rederijen zou het varen op de duurdere laagzwavelige olie of het laten inbouwen van een scrubber te duur zijn en de transportkosten te hoog maken.

Maar mede onder invloed van indringende gesprekken met de IMO en reacties van andere landen besloot men het beleid te wijzigen.

Met de oliemaatschappij Pertamina is overeengekomen dat jaarlijks 380.000 ton laagzwavelige brandstof wordt geleverd in de haven van Djakarta en een drijvende opslag in Balikpapan, aan de oostkant van Borneo.