De opdracht voor het Trans-Atlantische transport komt van bevrachter Fagioli en ketelproducent Macchi in Italië. Laatstgenoemd bedrijf gaat voor het Gulf Coast Growth Venture-project drie ruim 1000 ton wegende ketelinstallaties met toebehoren bouwen. Dit project omvat de uitbreiding van de productiefaciliteiten voor plastic van ExxonMobil en Sabic in de Verenigde Staten. De ketels worden 30,30 meter lang, 16,40 meter breed en 22,70 meter hoog. Voor het transport zal eerst de hulpapparatuur van de ketels in het laadruim van één van de dokschepen van RollDock Shipping worden getakeld. Daarna zullen de ketels met zwaar-transporttrailers één voor één via de achterklep in het ruim van het transportschip worden gereden en gezeevast. Deze RoRo-methode zal ook op de eindbestemming weer bij het lossen worden toegepast.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?