Tonnen boete voor Terschellingers na wrakroof

Het Terschellinger bergingsbedrijf Friendship Offshore is door de rechtbank in Newcastle veroordeeld voor het illegaal bergen van lading en voorwerpen uit het SS Harrovian in 2016. Het totale boetebedrag bedraagt circa 280.000 euro. Daarvan is 2200 euro opgelegd aan de kapitein (Willem Bakker) van het bergingsvaartuig, 6600 euro aan het bedrijf, dat verder ook de kosten voor de rechtszaak, een kleine 50.000 euro moet betalen.

Tonnen boete voor Terschellingers na wrakroof

Ruim twee ton moet het bedrijf volgens het vonnis binnen drie maanden overmaken voor het deel van de lading dat verdwenen zou zijn. Friendship zou drie keer bij de Harrovian in actie zijn geweest zonder dat het bedrijf daarvoor de vereiste vergunningen had. De Harrovian zou voor tientallen miljoenen aan koper en staal aan boord hebben gehad.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tonnen boete voor Terschellingers na wrakroof | Schuttevaer.nl

Tonnen boete voor Terschellingers na wrakroof

Het Terschellinger bergingsbedrijf Friendship Offshore is door de rechtbank in Newcastle veroordeeld voor het illegaal bergen van lading en voorwerpen uit het SS Harrovian in 2016. Het totale boetebedrag bedraagt circa 280.000 euro. Daarvan is 2200 euro opgelegd aan de kapitein (Willem Bakker) van het bergingsvaartuig, 6600 euro aan het bedrijf, dat verder ook de kosten voor de rechtszaak, een kleine 50.000 euro moet betalen.

Tonnen boete voor Terschellingers na wrakroof

Ruim twee ton moet het bedrijf volgens het vonnis binnen drie maanden overmaken voor het deel van de lading dat verdwenen zou zijn. Friendship zou drie keer bij de Harrovian in actie zijn geweest zonder dat het bedrijf daarvoor de vereiste vergunningen had. De Harrovian zou voor tientallen miljoenen aan koper en staal aan boord hebben gehad.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer