Veelzijdige kapitein mag niet overal de schuld van krijgen

De kapitein is een duizendpoot en blijft dat voorlopig nog wel even, ook al menen sommigen dat een deel van zijn taken naar de walorganisatie kan. Anderen zien die deling van taken weer liever niet. Maar na een ramp of overtreding mag de kapitein niet automatisch de zwarte piet krijgen, want in de meeste gevallen spelen rederij en officieren ook een rol. Daarover waren de meeste gasten op het jubileumsymposium van de 75 jaar oude Nederlandse Vereniging van Kapiteins ter Koopvaardij (NVKK) het 12 april in Rotterdam eens.

Veelzijdige kapitein mag niet overal de schuld van krijgen

Symposium jubilerende NVKK belicht toekomst kapiteinsvak

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Veelzijdige kapitein mag niet overal de schuld van krijgen | Schuttevaer.nl

Veelzijdige kapitein mag niet overal de schuld van krijgen

De kapitein is een duizendpoot en blijft dat voorlopig nog wel even, ook al menen sommigen dat een deel van zijn taken naar de walorganisatie kan. Anderen zien die deling van taken weer liever niet. Maar na een ramp of overtreding mag de kapitein niet automatisch de zwarte piet krijgen, want in de meeste gevallen spelen rederij en officieren ook een rol. Daarover waren de meeste gasten op het jubileumsymposium van de 75 jaar oude Nederlandse Vereniging van Kapiteins ter Koopvaardij (NVKK) het 12 april in Rotterdam eens.

Veelzijdige kapitein mag niet overal de schuld van krijgen
  • Symposium jubilerende NVKK belicht toekomst kapiteinsvak

  • Rederijkantoren houden steeds meer in de gaten

Door Sander Klos
Dat jubileum in de KR&ZV De Maas kon uiteraard niet zonder leeftijdgenoot prinses Margriet, die bij haar geboorte in 1943 petekind van de Nederlandse koopvaardij werd en zo de velen die in die oorlogsjaren lang van huis waren een hart onder de riem stak. Ze werd ook beschermvrouwe van diezelfde koopvaardij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer