Derde gastanker Anthony Veder voor SkanGas breekt door meter ijs

In de haven van het Finse Turku is 25 januari de LNG-tanker Coral Energice van Anthony Veder gedoopt. Het is de eerste LNG-tanker met Ice Class 1A Super. Het schip, met een laadcapaciteit van 18.000 m3 is voorzien van dual fuel motoren en gaat, hoofdzakelijk in de Baltische zee, varen op LNG. Het schip werd gebouwd op de Neptun Werft in Rostock.

Derde gastanker Anthony Veder voor SkanGas breekt door meter ijs

Burgemeester Aino-Maija Luukonen van Pori verrichtte de doophandeling. Pori is naast Tornio de haven waar de Coral Energice op basis van een langlopend contract met ‘gasdistributeur’ SkanGas gas zal leveren aan de terminals. In Tornio gebeurt dat in het kader van een joint venture met het bedrijf Manga.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Derde gastanker Anthony Veder voor SkanGas breekt door meter ijs | Schuttevaer.nl

Derde gastanker Anthony Veder voor SkanGas breekt door meter ijs

In de haven van het Finse Turku is 25 januari de LNG-tanker Coral Energice van Anthony Veder gedoopt. Het is de eerste LNG-tanker met Ice Class 1A Super. Het schip, met een laadcapaciteit van 18.000 m3 is voorzien van dual fuel motoren en gaat, hoofdzakelijk in de Baltische zee, varen op LNG. Het schip werd gebouwd op de Neptun Werft in Rostock.

Derde gastanker Anthony Veder voor SkanGas breekt door meter ijs

Burgemeester Aino-Maija Luukonen van Pori verrichtte de doophandeling. Pori is naast Tornio de haven waar de Coral Energice op basis van een langlopend contract met ‘gasdistributeur’ SkanGas gas zal leveren aan de terminals. In Tornio gebeurt dat in het kader van een joint venture met het bedrijf Manga.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer