Zeevrachtenmarkt: Overcapaciteit containervaart neemt af

Na het vergaan van de Stellar Daisy is de Braziliaanse mijnbouwer Vale begonnen de tot vloc’s (very large ore carriers) omgebouwde tankers te vervangen. Werven in China en Zuid-Korea zouden al zijn gepolst over de bouw van schepen van 300.000 tot 360.500 dwt. Vale zou deze schepen op een langdurig charter willen nemen.

Om de omgebouwde schepen te vervangen moet een flink aantal vloc’s worden gebouwd, want Vale is van plan de productie van haar mijnen met tenminste 50% te verhogen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Overcapaciteit containervaart neemt af | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Overcapaciteit containervaart neemt af

Na het vergaan van de Stellar Daisy is de Braziliaanse mijnbouwer Vale begonnen de tot vloc’s (very large ore carriers) omgebouwde tankers te vervangen. Werven in China en Zuid-Korea zouden al zijn gepolst over de bouw van schepen van 300.000 tot 360.500 dwt. Vale zou deze schepen op een langdurig charter willen nemen.

Om de omgebouwde schepen te vervangen moet een flink aantal vloc’s worden gebouwd, want Vale is van plan de productie van haar mijnen met tenminste 50% te verhogen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer