Zeevrachtenmarkt: Krapte op lijnen Azië-Europa

Terwijl de markt voor droge-bulkschepen zeker nog niet stabiel is op een redelijk niveau zijn er alweer tekenen dat meer nieuwbouworders worden geplaatst bij werven in het Verre Oosten. Het is ook moeilijk weerstand te bieden, werven hongeren naar opdrachten en de bouwprijzen zijn laag.

In januari ging nog een recordaantal droge-bulkschepen naar de sloop. Sindsdien zijn de huren wat verbeterd en worden minder schepen gesloopt. Intussen overstijgt het aantal nieuwbouwschepen dat in de vaart komt, misschien niet in aantal maar wel in draagvermogen, het aantal dat wordt gesloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Krapte op lijnen Azië-Europa | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Krapte op lijnen Azië-Europa

Terwijl de markt voor droge-bulkschepen zeker nog niet stabiel is op een redelijk niveau zijn er alweer tekenen dat meer nieuwbouworders worden geplaatst bij werven in het Verre Oosten. Het is ook moeilijk weerstand te bieden, werven hongeren naar opdrachten en de bouwprijzen zijn laag.

In januari ging nog een recordaantal droge-bulkschepen naar de sloop. Sindsdien zijn de huren wat verbeterd en worden minder schepen gesloopt. Intussen overstijgt het aantal nieuwbouwschepen dat in de vaart komt, misschien niet in aantal maar wel in draagvermogen, het aantal dat wordt gesloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer