Happy Rover als eerste door Fury en Hecla Strait

Het zware-ladingschip Happy Rover van BigLift heeft als eerste in haar klasse zowel de Northern Sea Route als de Northwest Passage in één seizoen bevaren. Bovendien was ze het eerste koopvaardijschip dat de kortste route door de Fury en Hecla Strait bevoer.

Happy Rover als eerste door Fury en Hecla Strait

BigLift ziet kansen nu ijs steeds langer wegblijft

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Happy Rover als eerste door Fury en Hecla Strait | Schuttevaer.nl

Happy Rover als eerste door Fury en Hecla Strait

Het zware-ladingschip Happy Rover van BigLift heeft als eerste in haar klasse zowel de Northern Sea Route als de Northwest Passage in één seizoen bevaren. Bovendien was ze het eerste koopvaardijschip dat de kortste route door de Fury en Hecla Strait bevoer.

Happy Rover als eerste door Fury en Hecla Strait
  • BigLift ziet kansen nu ijs steeds langer wegblijft
  • ‘IJssituatie kan er snel veranderen’

Door Willem de Niet
De uitzonderlijke reis begon in Zeebrugge, waar het schip 11 augustus vertrok om via het Russische Sabetta naar Ulsan in Zuid-Korea te varen. Daar werd vervolgens geladen voor Burns Harbor aan Lake Michigan in Canada. De lading bestond uit 4316 ton aan modules voor een Heat Recovery Steam Generator (HRSG) voor het St. Joseph Energy Center in New Carlisle (Indiana).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer