Hanjin lijkt niet meer te redden

De Koreaanse rederij Hanjin lijkt niet meer te redden. De directie vroeg deze week het ‘court receivership’, onder curatele stelling aan. Gezien de vrijwel uitzichtloze financiële situatie en het intrekken van de steun door de Korean Development Bank betekent dit vrijwel zeker het faillissement.

De handel in aandelen Hanjin werd woensdag gestopt nadat de koers op die dag met 29% onderuit gegaan was. Sinds januari is het aandeel 54% minder waard geworden. De totale schuld van het bedrijf bedraagt vijf miljard dollar. Intussen zijn diverse schepen stilgelegd, omdat Hanjin niet meer in staat wordt geacht te betalen. In Singapore werd de Hanjin Rome door eigenaar Rickmers Gruppe gestopt, hetzelfde gebeurde met de Hanjin Mexico van rederij Pacific International Lines en zo ligt de Hanjin Sohoo aan de ketting in Shanghai.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hanjin lijkt niet meer te redden | Schuttevaer.nl

Hanjin lijkt niet meer te redden

De Koreaanse rederij Hanjin lijkt niet meer te redden. De directie vroeg deze week het ‘court receivership’, onder curatele stelling aan. Gezien de vrijwel uitzichtloze financiële situatie en het intrekken van de steun door de Korean Development Bank betekent dit vrijwel zeker het faillissement.

De handel in aandelen Hanjin werd woensdag gestopt nadat de koers op die dag met 29% onderuit gegaan was. Sinds januari is het aandeel 54% minder waard geworden. De totale schuld van het bedrijf bedraagt vijf miljard dollar. Intussen zijn diverse schepen stilgelegd, omdat Hanjin niet meer in staat wordt geacht te betalen. In Singapore werd de Hanjin Rome door eigenaar Rickmers Gruppe gestopt, hetzelfde gebeurde met de Hanjin Mexico van rederij Pacific International Lines en zo ligt de Hanjin Sohoo aan de ketting in Shanghai.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer