Zeevrachtenmarkt: Fabrieksverplaatsingen zijn slecht nieuws

De markt wil maar niet beter worden voor de panamaxen. De gemiddelde charterhuur daalde tot iets onder $ 4800 per dag. Voor reizen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika en uit de US Gulf waren de charterhuren zeker niet slecht. Het zijn vooral de lage huren in het Verre oosten die het gemiddelde drukken.

Zeevrachtenmarkt: Fabrieksverplaatsingen zijn slecht nieuws

De KM Yokohama (83.480 dwt , 2011) werd gecharterd voor een reis vanaf de oostkust van Zuid-Amerika naar Singapore/Japan voor $ 7300 per dag plus een ballastbonus van $ 230.000, de SBI Flamenco (81.800 dwt, 2016) voor een reis uit de US Gulf naar West-Europa voor $ 12.000 per dag. Daar staan reizen in het Verre Oosten tegenover, zoals die van de Ocean Garlic (82.305 dwt, 2013). Dit schip werd gecharterd voor een reis in Azië voor $ 5000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Fabrieksverplaatsingen zijn slecht nieuws | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Fabrieksverplaatsingen zijn slecht nieuws

De markt wil maar niet beter worden voor de panamaxen. De gemiddelde charterhuur daalde tot iets onder $ 4800 per dag. Voor reizen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika en uit de US Gulf waren de charterhuren zeker niet slecht. Het zijn vooral de lage huren in het Verre oosten die het gemiddelde drukken.

Zeevrachtenmarkt: Fabrieksverplaatsingen zijn slecht nieuws

De KM Yokohama (83.480 dwt , 2011) werd gecharterd voor een reis vanaf de oostkust van Zuid-Amerika naar Singapore/Japan voor $ 7300 per dag plus een ballastbonus van $ 230.000, de SBI Flamenco (81.800 dwt, 2016) voor een reis uit de US Gulf naar West-Europa voor $ 12.000 per dag. Daar staan reizen in het Verre Oosten tegenover, zoals die van de Ocean Garlic (82.305 dwt, 2013). Dit schip werd gecharterd voor een reis in Azië voor $ 5000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer