Zeevaart, dat doe je zo

Een enorm succes. Dat kunnen koopvaardij en waterbouw rustig zeggen over de ‘meevaarstages’ die zij vanaf 2010 aanbieden om middelbare scholieren kennis te laten maken met hun sectoren. Doel: laten zien wat koopvaardij en waterbouw wereldwijd allemaal doen en de jeugd te interesseren voor een opleiding in die richting kiest.

Inspanningen om sector te promoten succesvol

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevaart, dat doe je zo | Schuttevaer.nl

Zeevaart, dat doe je zo

Een enorm succes. Dat kunnen koopvaardij en waterbouw rustig zeggen over de ‘meevaarstages’ die zij vanaf 2010 aanbieden om middelbare scholieren kennis te laten maken met hun sectoren. Doel: laten zien wat koopvaardij en waterbouw wereldwijd allemaal doen en de jeugd te interesseren voor een opleiding in die richting kiest.

  • Inspanningen om sector te promoten succesvol
  • Na een week meevaren besluit 62% door te gaan

Door Lies Russel
De waterbouwers noteerden in 2013 maar liefst 55% meer instroom voor het waterbouwkundig onderwijs dan in startjaar 2010. Dit komt zeker ook door de meevaarstages en de klassikale lessen die waterbouwambassadeurs regelmatig geven in het middelbaar onderwijs. Wat ook meehielp waren de grote, spectaculaire projecten zoals Maasvlakte 2 en de Palmeilanden in het Midden-Oosten, die veel media-aandacht trokken. De waterbouwers mikken voor de meevaarstages op scholieren van 16-17 jaar met een natuur & techniek- of natuur & gezondheidsprofiel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer