Zeevrachtenmarkt: Kloppen de exportcijfers?

Voor Atlantische reizen zijn de charterhuren voor de capesizers intussen weer flink gedaald. De Cape Elise (175.000 dwt, 2005) werd gecharterd oplevering Falmouth voor een Atlantische reis, teruglevering West-Europa voor $ 5500 per dag.

In het Verre Oosten waren de huren beduidend beter, maar er is nog een lange weg te gaan voor de capesizers voordat de huren de investering goed maken. De CIC Pride (171.870 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering Jintang, via West-Australië, teruglevering Japan voor $ 12.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Kloppen de exportcijfers? | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Kloppen de exportcijfers?

Voor Atlantische reizen zijn de charterhuren voor de capesizers intussen weer flink gedaald. De Cape Elise (175.000 dwt, 2005) werd gecharterd oplevering Falmouth voor een Atlantische reis, teruglevering West-Europa voor $ 5500 per dag.

In het Verre Oosten waren de huren beduidend beter, maar er is nog een lange weg te gaan voor de capesizers voordat de huren de investering goed maken. De CIC Pride (171.870 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering Jintang, via West-Australië, teruglevering Japan voor $ 12.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer