Zeevrachtenmarkt: Scheepsbouwsubsidie werkt

Voor de capesizers kwam er geen verbetering en die zal voorlopig ook wel niet komen. De First Eagle (180.199 dwt, 2010) werd gecharterd voor een Atlantische reis oplevering Rotterdam, teruglevering West-Europa voor $ 7000 per dag, de Aquacharm (171.009 dwt, 2003) werd gecharterd oplevering Shanghai, via oostkust Australië, teruglevering Zuid-China voor $ 10.000 per dag.

De panamaxen doen het niet beter, vooral in het Verre Oosten zijn de charterhuren laag. De CSE Harmony Express (76.634 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering Hongkong, via oostkust Australië, teruglevering Japan voor $ 7100 per dag. Voor reizen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika zijn de charterhuren meestal hoger maar worden schaarser. De India (80.400 dwt, 2011) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar het Verre Oosten voor $ 14.450 per dag plus een ballastbonus van $ 445.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Scheepsbouwsubsidie werkt | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Scheepsbouwsubsidie werkt

Voor de capesizers kwam er geen verbetering en die zal voorlopig ook wel niet komen. De First Eagle (180.199 dwt, 2010) werd gecharterd voor een Atlantische reis oplevering Rotterdam, teruglevering West-Europa voor $ 7000 per dag, de Aquacharm (171.009 dwt, 2003) werd gecharterd oplevering Shanghai, via oostkust Australië, teruglevering Zuid-China voor $ 10.000 per dag.

De panamaxen doen het niet beter, vooral in het Verre Oosten zijn de charterhuren laag. De CSE Harmony Express (76.634 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering Hongkong, via oostkust Australië, teruglevering Japan voor $ 7100 per dag. Voor reizen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika zijn de charterhuren meestal hoger maar worden schaarser. De India (80.400 dwt, 2011) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar het Verre Oosten voor $ 14.450 per dag plus een ballastbonus van $ 445.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer