KVNR: ‘Milieu vraagt het onmogelijke van reders’

‘De Nederlandse reders willen een schone en zuinige scheepvaart, daarover kan geen misverstand bestaan. Maar miljoenen investeren om aan alle milieueisen te voldoen, in schepen die al een zware financiële last dragen, dat is een vrijwel onmogelijke opgave.’ Dat schrijft voorzitter Tineke Netelenbos in haar voorwoord bij het jaarverslag 2012 van de Koninklijke Vereniging Nederlandse Reders (KVNR).

KVNR: 'Milieu vraagt het onmogelijke van reders'

Jaarverslag KVNR 2012: Nederlandse vloot in onzekere tijden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

KVNR: ‘Milieu vraagt het onmogelijke van reders’ | Schuttevaer.nl

KVNR: ‘Milieu vraagt het onmogelijke van reders’

‘De Nederlandse reders willen een schone en zuinige scheepvaart, daarover kan geen misverstand bestaan. Maar miljoenen investeren om aan alle milieueisen te voldoen, in schepen die al een zware financiële last dragen, dat is een vrijwel onmogelijke opgave.’ Dat schrijft voorzitter Tineke Netelenbos in haar voorwoord bij het jaarverslag 2012 van de Koninklijke Vereniging Nederlandse Reders (KVNR).

KVNR: 'Milieu vraagt het onmogelijke van reders'
  • Jaarverslag KVNR 2012: Nederlandse vloot in onzekere tijden
  • Netelenbos: ‘Snelle duidelijkheid over Europese en Nederlandse regelingen’
  • Instroom zeevaart stijgt, maar minder diploma’s
  • Netelenbos weer twee jaar aan het roer bij KVNR

Door Dirk van der Meulen
In het jaarverslag ‘De Nederlandse vloot in onzekere tijden’ staat de KVNR stil bij de langdurige economische crisis. Financiële verplichtingen kunnen moeilijk of in het geheel niet worden nagekomen; een aantal schepen is koud opgelegd of failliet gegaan. Een herstel van de vrachtenmarkten blijft uit, de druk op de tarieven bijft onverminderd groot en veel reders schrijven nog steeds verlies. De overcapaciteit is ondanks het toenemende aantal schepen dat naar de sloop is gegaan, nog niet afgenomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer