Zeevrachtenmarkt: EVO vermoedt prijsafspraken

Voor de capesizers bleven de vrachten laag voor reizen met ijzererts. Van Brazilië naar China lagen de vrachten rond $ 19,20 per ton, van West-Australië naar China rond $ 7,60. De grote mijnbouwers bleven nog steeds inactief in de chartermarkt.

Er lijkt wel een eind te komen aan de daling van de huren en vrachten voor de capesizers. Er is congestie in de Australische laadhavens, vooral veroorzaakt door het slechte weer. Als die congestie vermindert is het goed mogelijk dat de mijnbouwers actief worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: EVO vermoedt prijsafspraken | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: EVO vermoedt prijsafspraken

Voor de capesizers bleven de vrachten laag voor reizen met ijzererts. Van Brazilië naar China lagen de vrachten rond $ 19,20 per ton, van West-Australië naar China rond $ 7,60. De grote mijnbouwers bleven nog steeds inactief in de chartermarkt.

Er lijkt wel een eind te komen aan de daling van de huren en vrachten voor de capesizers. Er is congestie in de Australische laadhavens, vooral veroorzaakt door het slechte weer. Als die congestie vermindert is het goed mogelijk dat de mijnbouwers actief worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer