Zeehavens moeten meer samenwerken

De havens van Rotterdam en Amsterdam moeten veel nauwer gaan samenwerken en mogelijk zelfs fuseren. Dat adviseert de Raad voor Verkeer en Waterstaat.

Het Rijk moet in een nationale havenstrategie de lijnen uitzetten en de nationale welvaart moet uitgangspunt worden bij besluiten over omvangrijke investeringen in de havens en het achterland, stelt de Raad in het advies aan demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat. Er moet één ‘Gateway Holland’ ontstaan met gezamenlijke achterlandverbindingen en achterlandterminals in plaats van een verzameling grote en kleine havens, stelt de Raad.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeehavens moeten meer samenwerken | Schuttevaer.nl

Zeehavens moeten meer samenwerken

De havens van Rotterdam en Amsterdam moeten veel nauwer gaan samenwerken en mogelijk zelfs fuseren. Dat adviseert de Raad voor Verkeer en Waterstaat.

Het Rijk moet in een nationale havenstrategie de lijnen uitzetten en de nationale welvaart moet uitgangspunt worden bij besluiten over omvangrijke investeringen in de havens en het achterland, stelt de Raad in het advies aan demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat. Er moet één ‘Gateway Holland’ ontstaan met gezamenlijke achterlandverbindingen en achterlandterminals in plaats van een verzameling grote en kleine havens, stelt de Raad.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer