Zeevrachtenmarkt: Meer graan op de oceaan

Vooral door een groter aanbod van vooral Amerikaans graan stegen de huren en vrachten voor de panamaxen op de Atlantische routes. Dat trok ook panamaxen uit het Verre Oosten aan, desnoods in ballast. Er kwam ook meer ijzererts vanuit India op de markt, waardoor het verschil tussen de huren op de Atlantische routes en in het Verre Oosten niet al te veel uiteenliepen.

De Gaurev Prem (73.901 dwt, 2005) werd gecharterd oplevering Rizhao, via Port Kembla, teruglevering India voor $ 19.500 per dag, de Obelix Bulker (70.529 dwt, 1998) oplevering Hunterston, via Norfolk teruglevering Duinkerken voor $ 30.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Meer graan op de oceaan | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Meer graan op de oceaan

Vooral door een groter aanbod van vooral Amerikaans graan stegen de huren en vrachten voor de panamaxen op de Atlantische routes. Dat trok ook panamaxen uit het Verre Oosten aan, desnoods in ballast. Er kwam ook meer ijzererts vanuit India op de markt, waardoor het verschil tussen de huren op de Atlantische routes en in het Verre Oosten niet al te veel uiteenliepen.

De Gaurev Prem (73.901 dwt, 2005) werd gecharterd oplevering Rizhao, via Port Kembla, teruglevering India voor $ 19.500 per dag, de Obelix Bulker (70.529 dwt, 1998) oplevering Hunterston, via Norfolk teruglevering Duinkerken voor $ 30.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer