Zeevrachtenmarkt: Charteraars hebben de tijd

Het was enige weken goed gegaan voor de panamaxen op de Atlantische routes maar zoals verwacht daalden de huren en vrachten inmiddels. In augustus zijn er meer schepen beschikbaar en charteraars hadden de tijd om daarop te wachten.

De Red Jasmine (76.596 dwt, 2006) werd gecharterd voor een reis van Noord-Frankrijk naar Egypte voor $ 36.500 per dag plus een ballast bonus van $ 150.000. In het Verre Oosten liggen de huren en vrachten voor de panamaxen nog onder wat op de Atlantische routes werd betaald, al was er wel enige verbetering. De APJ Suryavir (71.037 dwt, 1990) werd gecharterd oplevering Singapore, teruglevering China voor $ 23.000 per dag. De Yasa Team (75.500 dwt, 2006) werd voor 4 tot 6 maanden gecharterd voor $ 24.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Charteraars hebben de tijd | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Charteraars hebben de tijd

Het was enige weken goed gegaan voor de panamaxen op de Atlantische routes maar zoals verwacht daalden de huren en vrachten inmiddels. In augustus zijn er meer schepen beschikbaar en charteraars hadden de tijd om daarop te wachten.

De Red Jasmine (76.596 dwt, 2006) werd gecharterd voor een reis van Noord-Frankrijk naar Egypte voor $ 36.500 per dag plus een ballast bonus van $ 150.000. In het Verre Oosten liggen de huren en vrachten voor de panamaxen nog onder wat op de Atlantische routes werd betaald, al was er wel enige verbetering. De APJ Suryavir (71.037 dwt, 1990) werd gecharterd oplevering Singapore, teruglevering China voor $ 23.000 per dag. De Yasa Team (75.500 dwt, 2006) werd voor 4 tot 6 maanden gecharterd voor $ 24.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer