Pulstuig NG-1 na aanvaring uit zee gered

De Duitse viskotter NG-1 Jurie van den Berg van gebroeders Van den Berg uit Urk is in de nacht van dinsdag op woensdag 27 februari op de Noordzee in aanvaring gekomen met het containerschip Lantau Arrow. De kotter liep daarbij flinke schade op en moest de visreis afbreken. Het containerschip kon haar weg vervolgen. Bij de aanvaring raakte niemand gewond, het verloren vistuig werd vrijdag uit zee gered.

Aanvaring viskotter NG-1 met containerschip

De NG-1 Jurie van den Berg kwam tijdens het pulsvissen in aanraking met het containerschip Lantau Arrow. Het 159 meter lange en 14.290 GT metende containerschip is eigendom van Reederei Köpping uit het Duitse Schülp, maar voert de vlag van de Marshalleilanden. De Lantau Arrow raakte de onder Duitse vlag varende pulskotter aan bakboord. De 36,20 meter lange en 1.350 pk sterke NG-1, werd in 1979 als UK-61 Jurie van den Berg gebouwd, maar in 1988 omgevlagd naar Duitsland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Pulstuig NG-1 na aanvaring uit zee gered | Schuttevaer.nl

Pulstuig NG-1 na aanvaring uit zee gered

De Duitse viskotter NG-1 Jurie van den Berg van gebroeders Van den Berg uit Urk is in de nacht van dinsdag op woensdag 27 februari op de Noordzee in aanvaring gekomen met het containerschip Lantau Arrow. De kotter liep daarbij flinke schade op en moest de visreis afbreken. Het containerschip kon haar weg vervolgen. Bij de aanvaring raakte niemand gewond, het verloren vistuig werd vrijdag uit zee gered.

Aanvaring viskotter NG-1 met containerschip

De NG-1 Jurie van den Berg kwam tijdens het pulsvissen in aanraking met het containerschip Lantau Arrow. Het 159 meter lange en 14.290 GT metende containerschip is eigendom van Reederei Köpping uit het Duitse Schülp, maar voert de vlag van de Marshalleilanden. De Lantau Arrow raakte de onder Duitse vlag varende pulskotter aan bakboord. De 36,20 meter lange en 1.350 pk sterke NG-1, werd in 1979 als UK-61 Jurie van den Berg gebouwd, maar in 1988 omgevlagd naar Duitsland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer