P&P bestelt vriestrawlers

Zowel in Frankrijk als in Spanje investeert de Katwijkse rederij Parlevliet & Van der Plas (P&P) een tientallen miljoenen in twee nieuwe vissersvaartuigen. Directeur Diek Parlevliet wijst er nadrukkelijk op dat het niet om uitbreiding gaat, maar om vervanging van oudere capaciteit. De twee nieuwe trawlers zijn van hetzelfde genre als de vorig jaar in de vaart gekomen ROS-777 Mark.

P&P bestelt vriestrawlers
  • ‘Schepen leveren product straks gefileerd, ingevroren en verpakt’
  • ‘Geen uitbreiding, maar vervangende capaciteit’

P&P heeft een belang in de in het Franse St. Malo gevestigde rederij Compagnie des Pêche Saint-Malo en het Spaanse Pesquero Ancora dat gevestigd is in Vigo. De Katwijkse rederij steekt zo’n 70 miljoen euro in de nieuwbouw. In tegenstelling tot de ROS-777, die in Turkije werd afgebouwd, heeft P&P deze keer gekozen voor Noorwegen. Dit vanwege de lage koers van de Noorse kroon. De Kleven Verft in Ulsteinvik zal in de loop van volgend jaar de eerste trawler afleveren. De beide trawlers worden 80 meter lang en 16 meter breed en worden voorzien van innovatieve technieken om kostenbesparend te kunnen vissen. ‘Dat zijn belangrijke aandachtspunten om een vissersschip rendabel te kunnen laten draaien.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

P&P bestelt vriestrawlers | Schuttevaer.nl

P&P bestelt vriestrawlers

Zowel in Frankrijk als in Spanje investeert de Katwijkse rederij Parlevliet & Van der Plas (P&P) een tientallen miljoenen in twee nieuwe vissersvaartuigen. Directeur Diek Parlevliet wijst er nadrukkelijk op dat het niet om uitbreiding gaat, maar om vervanging van oudere capaciteit. De twee nieuwe trawlers zijn van hetzelfde genre als de vorig jaar in de vaart gekomen ROS-777 Mark.

P&P bestelt vriestrawlers
  • ‘Schepen leveren product straks gefileerd, ingevroren en verpakt’
  • ‘Geen uitbreiding, maar vervangende capaciteit’

P&P heeft een belang in de in het Franse St. Malo gevestigde rederij Compagnie des Pêche Saint-Malo en het Spaanse Pesquero Ancora dat gevestigd is in Vigo. De Katwijkse rederij steekt zo’n 70 miljoen euro in de nieuwbouw. In tegenstelling tot de ROS-777, die in Turkije werd afgebouwd, heeft P&P deze keer gekozen voor Noorwegen. Dit vanwege de lage koers van de Noorse kroon. De Kleven Verft in Ulsteinvik zal in de loop van volgend jaar de eerste trawler afleveren. De beide trawlers worden 80 meter lang en 16 meter breed en worden voorzien van innovatieve technieken om kostenbesparend te kunnen vissen. ‘Dat zijn belangrijke aandachtspunten om een vissersschip rendabel te kunnen laten draaien.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer