MDV-1 Immanuel mag zich gaan bewijzen

Hoekman Shipbuilding op Urk en Padmos in Stellendam hebben vrijdag 5 juni op Urk de MDV-1 Immanuel overgedragen aan visserijondernemers Hendrik Romkes en Hendrik Kramer. Het bijzonder innovatieve schip moet zich nu gaan bewijzen onder gezag van schipper Dirk Romkes.

MDV-1 Immanuel mag zich gaan bewijzen

Hoekman en Padmos leveren innovatief visserijschip op

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

MDV-1 Immanuel mag zich gaan bewijzen | Schuttevaer.nl

MDV-1 Immanuel mag zich gaan bewijzen

Hoekman Shipbuilding op Urk en Padmos in Stellendam hebben vrijdag 5 juni op Urk de MDV-1 Immanuel overgedragen aan visserijondernemers Hendrik Romkes en Hendrik Kramer. Het bijzonder innovatieve schip moet zich nu gaan bewijzen onder gezag van schipper Dirk Romkes.

MDV-1 Immanuel mag zich gaan bewijzen
  • Hoekman en Padmos leveren innovatief visserijschip op
  • Vooral fluisterstille hoofdmotor valt op

Door Bram Pronk
Het prototype, dat belooft de nieuwe standaard te worden voor Nederlandse visserijschepen, is voortgekomen uit het Masterplan Duurzame Visserij (MDV). Daarin hebben visserijondernemers, scheepsbouwers, procesmanagers, innovatiemanagers en adviseurs zich verenigd met als doel een grootschalige verduurzaming en herstructurering van de Nederlandse visserij en vissersvloot op de Noordzee te bewerkstelligen. Na de ontwikkeling op papier volgde de bouw van de het vissersschip met een nieuw concept, economisch en ecologisch verantwoord. Pure noodzaak volgens MDV, omdat de huidige veelal verouderde Noordzeekotters een ontoereikend verdienmodel hebben.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer