Zeevrachtenmarkt: Trump werpt zijn schaduw vooruit

De droge-ladingmarkt is nog niet hersteld van een jarenlange depressie, of er zijn al reders die bij werven naar nieuwbouwschepen informeren. Benieuwd waar het geld vandaan zal komen, de scheepshypotheekbanken likken nog hun wonden. Voor de capesizers begon het jaar goed. Dankzij de Chinese invoer van ijzererts steeg de gemiddelde charterhuur tot rond $ 11.000 per dag. De kleinere bulkschepen hadden minder geluk, voor hen stonden de charterhuren onder druk.

Zeevrachtenmarkt: Trump werpt zijn schaduw vooruit

De panamax Greek Seas (81.800 dwt, 2015) werd gecharterd oplevering Haldia, via oostkust Zuid-Amerika, teruglevering Singapore/Japan voor $ 8000 per dag. Voor reizen in het Verre Oosten lagen de huren nog lager. De Kypros Spirit (78.000 dwt, 2016) werd gecharterd oplevering Hitachina via oostkust Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 6000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Trump werpt zijn schaduw vooruit | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Trump werpt zijn schaduw vooruit

De droge-ladingmarkt is nog niet hersteld van een jarenlange depressie, of er zijn al reders die bij werven naar nieuwbouwschepen informeren. Benieuwd waar het geld vandaan zal komen, de scheepshypotheekbanken likken nog hun wonden. Voor de capesizers begon het jaar goed. Dankzij de Chinese invoer van ijzererts steeg de gemiddelde charterhuur tot rond $ 11.000 per dag. De kleinere bulkschepen hadden minder geluk, voor hen stonden de charterhuren onder druk.

Zeevrachtenmarkt: Trump werpt zijn schaduw vooruit

De panamax Greek Seas (81.800 dwt, 2015) werd gecharterd oplevering Haldia, via oostkust Zuid-Amerika, teruglevering Singapore/Japan voor $ 8000 per dag. Voor reizen in het Verre Oosten lagen de huren nog lager. De Kypros Spirit (78.000 dwt, 2016) werd gecharterd oplevering Hitachina via oostkust Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 6000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer