‘Bevrachten kan efficiënter’

‘De meeste schippers hebben een smartphone, maar die wordt vrijwel niet ingezet voor het bedrijfsproces. De belfunctie overigens wel, maar dat is juist het probleem’, zegt Jan Snoeij, schipperszoon en eigenaar van 4Shipping. Hij ontwikkelde een app voor het hele bevrachtingsproces, van reizen aanbieden en onderhandelen tot het volgen van de lading.

‘Bevrachten kan efficiënter'

App 4Shipping in gebruik bij 10 verladers/bevrachters en 50 schippers

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Bevrachten kan efficiënter’ | Schuttevaer.nl

‘Bevrachten kan efficiënter’

‘De meeste schippers hebben een smartphone, maar die wordt vrijwel niet ingezet voor het bedrijfsproces. De belfunctie overigens wel, maar dat is juist het probleem’, zegt Jan Snoeij, schipperszoon en eigenaar van 4Shipping. Hij ontwikkelde een app voor het hele bevrachtingsproces, van reizen aanbieden en onderhandelen tot het volgen van de lading.

‘Bevrachten kan efficiënter'
  • App 4Shipping in gebruik bij 10 verladers/bevrachters en 50 schippers

Door Dirk van der Meulen
De app wordt deze week (woensdag 12:00 uur) gelanceerd, maar draait volgens Snoeij al in de praktijk bij een tiental grote verladers en logistieke dienstverleners. Ook een vijftigtal schippers werkt er al mee. Bevrachters en expediteurs wisselen vaak telefonisch informatie uit tussen de verlader en schipper en onderhandelen over prijzen. Verder voegen ze volgens Snoeij soms weinig extra waarde toe aan de keten. Dat kan professioneler, bedacht hij, met de bevrachtingsapp 4Shipping.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer