Estuaire vaart heeft het moeilijk

De estuaire scheepvaart rond Zeebrugge heeft het volgens het Havenbedrijf Zeebrugge moeilijk. Een goede bezetting van de schepen is nog steeds niet bereikt. ‘Aanleiding is voornamelijk de prijszetting binnen een vrij beperkte markt waarin deze schepen kunnen opereren’, meldt het Havenbedrijf. ‘Een vlootuitbreiding is dus niet aan de orde.’

Estuaire vaart heeft het moeilijk

‘Goede bezetting schepen nog steeds niet bereikt’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Estuaire vaart heeft het moeilijk | Schuttevaer.nl

Estuaire vaart heeft het moeilijk

De estuaire scheepvaart rond Zeebrugge heeft het volgens het Havenbedrijf Zeebrugge moeilijk. Een goede bezetting van de schepen is nog steeds niet bereikt. ‘Aanleiding is voornamelijk de prijszetting binnen een vrij beperkte markt waarin deze schepen kunnen opereren’, meldt het Havenbedrijf. ‘Een vlootuitbreiding is dus niet aan de orde.’

Estuaire vaart heeft het moeilijk
  • ‘Goede bezetting schepen nog steeds niet bereikt’
  • GBS brengt estuaire tanker Mozart in de vaart

Door Erik van Huizen
Sinds 2008 wordt er met aangepaste containerbinnenvaartschepen langs de kust van en naar Zeebrugge gevaren. Intussen varen er 15 estuaire schepen. Voor PortConnect, een dochter van het havenbedrijf, varen de estuaire containerschepen Tripoli en Deseo en het ‘normale’ containerschip Amberes. De estuaire containerschepen worden ingezet op het Schelde-estuarium en de Beneden-Rijn. De rol van Port Connect is de haven van Zeebrugge verbinden met het achterland door het inzetten van feederschepen en barges.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer