Miljoen ton lading vraagt verruiming zuidelijke Zuid-Willemsvaart

Twintig grote bedrijven in Noord-Brabant willen dat de Zuid-Willemsvaart ten zuiden van Veghel, het Wilhelminakanaal en het Beatrixkanaal geschikt worden gemaakt voor grotere schepen. Ze hebben zich verenigd in de stichting Bereikbaar Zuidoost-Brabant (Berzob) om te lobbyen bij gemeenten, provincies en rijk.

Zuid-Willemsvaart

Twintig grote bedrijven overwegen nieuwbouw duwbakken

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Miljoen ton lading vraagt verruiming zuidelijke Zuid-Willemsvaart | Schuttevaer.nl

Miljoen ton lading vraagt verruiming zuidelijke Zuid-Willemsvaart

Twintig grote bedrijven in Noord-Brabant willen dat de Zuid-Willemsvaart ten zuiden van Veghel, het Wilhelminakanaal en het Beatrixkanaal geschikt worden gemaakt voor grotere schepen. Ze hebben zich verenigd in de stichting Bereikbaar Zuidoost-Brabant (Berzob) om te lobbyen bij gemeenten, provincies en rijk.

Zuid-Willemsvaart
  • Twintig grote bedrijven overwegen nieuwbouw duwbakken
  • ‘Investering 20 miljoen is in eerste instantie voldoende’

Door

Marja de Vet

Minister Schultz van Haegen heeft al een rijksbijdrage uit het fonds Beter Benutten beloofd op voorwaarde dat de regio aantoont dat er minimaal 460 vrachtwagens per dag van de weg gaan. Volgens Berzob kunnen met inzet van schepen van 900 ton zelfs 600 vrachtwagens per dag van de weg worden gehaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer