Door
Heere Heeresma jr.
Mokum Mariteam, een samenwerkingsverband van afvalverwerkingsbedrijf Icova, transportbedrijf Koninklijke Saan en de rondvaartrederijen Rederij ’t Smidtje, Rederij De Nederlanden en Canal Company, wil hiermee een milieuvriendelijk alternatief bieden voor de vrachtwagen.
-
Mokum Mariteam doopt eerste elektrische zelflosser voor stadsvervoer
-
‘Wij meren aan waar anderen vast blijven staan’
Het is druk op de receptie voor de doopplechtigheid in NEMO, het science center aan het Amsterdamse Oosterdok. Volgens Klaas Pater, directeur van Rederij De Nederlanden en de technische man achter de City Supplier, zijn er zo’n 200 gasten. Behalve direct betrokkenen en vertegenwoordigers van het Amsterdamse bedrijfsleven, geeft een gezant van het Franse consulaat acte de présence. Ook de pers toont veel belangstelling; er is zelfs een cameraploeg van het NOS Journaal. De beslissing om af te zien van een doop tijdens Sail, waarin deze relatief kleine gebeurtenis bijna letterlijk verdronken zou zijn, heeft goed uitgepakt.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?