VBR wil rollen op Wijnegem omdraaien

De Vlaamse vaarwegbeheerder NV De Scheepvaart beraadt zich op een voorstel van de Vereniging van Belgische Reders der Binnen- en Rijnvaart (VBR) om het sluispersoneel van Wijnegem op het Albertkanaal via VHF 80 aan elk schip te laten vragen of bij het vastmaken assistentie nodig is.

Tot nu toe geldt nog het bericht 20-2010 waarin staat dat de schipper zélf om assistentie moet vragen om de trossen aan te nemen. De directie zou met het VBR-voorstel instemmen, maar wil daarover eerst de vakbonden raadplegen. ‘Ongehoord’, noemt VBR-woordvoerder Karel Verberght het, dat voor zo’n kwestie de instemming nodig is van de vakbonden. Verberght is vicevoorzitter van de VBR en voorzitter van de afdeling Tankvaart en woonde in die functie de gesprekken met De Scheepvaart bij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

VBR wil rollen op Wijnegem omdraaien | Schuttevaer.nl

VBR wil rollen op Wijnegem omdraaien

De Vlaamse vaarwegbeheerder NV De Scheepvaart beraadt zich op een voorstel van de Vereniging van Belgische Reders der Binnen- en Rijnvaart (VBR) om het sluispersoneel van Wijnegem op het Albertkanaal via VHF 80 aan elk schip te laten vragen of bij het vastmaken assistentie nodig is.

Tot nu toe geldt nog het bericht 20-2010 waarin staat dat de schipper zélf om assistentie moet vragen om de trossen aan te nemen. De directie zou met het VBR-voorstel instemmen, maar wil daarover eerst de vakbonden raadplegen. ‘Ongehoord’, noemt VBR-woordvoerder Karel Verberght het, dat voor zo’n kwestie de instemming nodig is van de vakbonden. Verberght is vicevoorzitter van de VBR en voorzitter van de afdeling Tankvaart en woonde in die functie de gesprekken met De Scheepvaart bij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer