Aan de reis: Tijdelijk meer werk

Het goede nieuws is dat er deze week meer werk was. Er werd vooral meer veevoer aangeboden. Maar het slechte nieuws is dat dit zo ongeveer het laatste veevoer is dat voor de vakantie nog moet worden weggevaren. De aanvoer in de zeehavens valt na deze week fors terug.

Er worden nog steeds veel reizen geweigerd. Daar staat tegenover dat veel schippers toch werk aannemen waarvan de prijs hun niet aanstaat. Als het alternatief leegvaart is, kiezen ze er toch voor om tegen een slechte prijs iets mee te nemen. Dat drukt de vrachtprijs natuurlijk wel. Toch wordt er ook veel energie gestoken in een kwartje meer en dat is niet altijd verspilde energie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de reis: Tijdelijk meer werk | Schuttevaer.nl

Aan de reis: Tijdelijk meer werk

Het goede nieuws is dat er deze week meer werk was. Er werd vooral meer veevoer aangeboden. Maar het slechte nieuws is dat dit zo ongeveer het laatste veevoer is dat voor de vakantie nog moet worden weggevaren. De aanvoer in de zeehavens valt na deze week fors terug.

Er worden nog steeds veel reizen geweigerd. Daar staat tegenover dat veel schippers toch werk aannemen waarvan de prijs hun niet aanstaat. Als het alternatief leegvaart is, kiezen ze er toch voor om tegen een slechte prijs iets mee te nemen. Dat drukt de vrachtprijs natuurlijk wel. Toch wordt er ook veel energie gestoken in een kwartje meer en dat is niet altijd verspilde energie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer