Stellaprima brengt Regge naar Canada

Via de lift-on methode heeft de Stellaprima van Jumbo Shipping in Den Helder met de eigen mastkranen de voormalige marinesleepboot A 875 Regge aan boord gehesen. De sleepboot wordt door het zwaartransportvaartuig naar Canada overgebracht.

Stellaprima brengt Regge naar Canada

De Regge is één van de vier havensleepboten van de Linge-klasse die door de Koninklijke Marine zijn vervangen door drie moderne Damen ASD Tugs 2810 Hybrid. De andere drie zijn de A 874 Linge, A 876 Hunze en A 877 Rotte. Nadat het in 1987 gebouwde en in 2016 afgestoten viertal door Damen Trading was overgenomen, werd in de Engelse sleepdienst Marine Towage Services (MTS) al snel een koper gevonden. Toen deze hierna alsnog afhaakte, bleven de vier 1600 pk sterke slepers werkeloos in Den Helder liggen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Stellaprima brengt Regge naar Canada | Schuttevaer.nl

Stellaprima brengt Regge naar Canada

Via de lift-on methode heeft de Stellaprima van Jumbo Shipping in Den Helder met de eigen mastkranen de voormalige marinesleepboot A 875 Regge aan boord gehesen. De sleepboot wordt door het zwaartransportvaartuig naar Canada overgebracht.

Stellaprima brengt Regge naar Canada

De Regge is één van de vier havensleepboten van de Linge-klasse die door de Koninklijke Marine zijn vervangen door drie moderne Damen ASD Tugs 2810 Hybrid. De andere drie zijn de A 874 Linge, A 876 Hunze en A 877 Rotte. Nadat het in 1987 gebouwde en in 2016 afgestoten viertal door Damen Trading was overgenomen, werd in de Engelse sleepdienst Marine Towage Services (MTS) al snel een koper gevonden. Toen deze hierna alsnog afhaakte, bleven de vier 1600 pk sterke slepers werkeloos in Den Helder liggen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer