Zonder water geen keteltransport

Bij schipper Karl-Heinz Krüger van het binnenvaartschip Keisar kwam maandag 9 mei de stoom bijna uit de oren. Hij voelt zich slachtoffer van de media en een aantal betrokkenen bij het mislukte transport van twee stoomketels voor een Indiase kolencentrale van Hannoversch Münden naar Hamburg.

Zonder water geen keteltransport

Te zware lading houdt ms Keisar in Münden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zonder water geen keteltransport | Schuttevaer.nl

Zonder water geen keteltransport

Bij schipper Karl-Heinz Krüger van het binnenvaartschip Keisar kwam maandag 9 mei de stoom bijna uit de oren. Hij voelt zich slachtoffer van de media en een aantal betrokkenen bij het mislukte transport van twee stoomketels voor een Indiase kolencentrale van Hannoversch Münden naar Hamburg.

Zonder water geen keteltransport
  • Te zware lading houdt ms Keisar in Münden
  • ‘Watersporters hebben betere lobby dan wij’

Door Willem de Niet
Het transport kon niet doorgaan, omdat de ketels niet 147 ton wegen maar 195 ton per stuk. En dat verschil zorgde ervoor dat de Keisar te diep zou liggen voor de Weser. ‘Maar wat lees ik vervolgens in de krant? Dat een defect aan mijn boegschroef de reden zou zijn dat ik niet kan varen’, zegt Krüger, in de vaart beter bekend als ‘Kuddel’. ‘Zet dat er maar bij, dan weet iedereen wie ik ben en dat ik geen onzin klets. We hebben inderdaad een defectje aan de boegschroef, maar dat is geen enkel probleem. We kunnen hem met de hand bedienen en een boegschroef is niet vereist. Ik ben met mijn vrouw naar de regionale krant geweest om te vragen hoe ze aan die onzin kwamen. Tja, dan wijzen ze eerst naar andere partijen. Maar uiteindelijk hebben ze zich in de late namiddag nog een keer gemeld en het juiste verhaal genoteerd. Nu kijken hoe het in de krant komt.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer