CCR ronde tafel: Vaartijden mogen flexibeler

De CCR neemt in overleg met Europese koepelorganisaties in de binnenvaart de huidige, weinig flexibele bemanningsregels en vaar- en rusttijden op de schop. Er is voldoende draagvlak voor verandering, bleek woensdag 5 november tijdens een rondetafelconferentie in Straatsburg.

Door Dirk van der Meulen
‘De problemen met de huidige regels voor bemanning en vaar- en rusttijden zijn geïnventariseerd en het complete bedrijfsleven vindt dat er iets aan moet gebeuren’, zegt directeur Erik van Toor van BLN-Koninklijke Schuttevaer. Hij zat namens de Europese schippersorganisatie ESO aan tafel bij de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR), samen met de andere koepels EBU (werkgevers), ETF (werknemers) en Aquapol (wetshandhavers).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CCR ronde tafel: Vaartijden mogen flexibeler | Schuttevaer.nl

CCR ronde tafel: Vaartijden mogen flexibeler

De CCR neemt in overleg met Europese koepelorganisaties in de binnenvaart de huidige, weinig flexibele bemanningsregels en vaar- en rusttijden op de schop. Er is voldoende draagvlak voor verandering, bleek woensdag 5 november tijdens een rondetafelconferentie in Straatsburg.

Door Dirk van der Meulen
‘De problemen met de huidige regels voor bemanning en vaar- en rusttijden zijn geïnventariseerd en het complete bedrijfsleven vindt dat er iets aan moet gebeuren’, zegt directeur Erik van Toor van BLN-Koninklijke Schuttevaer. Hij zat namens de Europese schippersorganisatie ESO aan tafel bij de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR), samen met de andere koepels EBU (werkgevers), ETF (werknemers) en Aquapol (wetshandhavers).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer