Scopus vaart vanaf eerste uur voor CTT

De Combi Terminal Twente BV (CTT) in Hengelo bestaat 12,5 jaar en Ruben en Christa Vogel uit Zwijndrecht, schippers van het eerste uur, varen sinds augustus 2001 voor de terminal. ‘We begonnen als eerste schip met 66 teu op twee lagen’, zegt Vogel. ‘Het was niet onze bedoeling om het zo lang te gaan doen, maar het bevalt nog steeds goed. In slechte tijden zoals nu, heb je met vast werk meer zekerheid.’

Scopus vaart vanaf eerste uur voor CTT
  • Combi Terminal Twente bestaat 12,5 jaar en blijft uitbreiden
  • Proefvaart naar Almelo

Door Marja de Vet
Twee keer in de week wordt op en neer gevaren tussen Rotterdam en Hengelo, inmiddels met vier vaste schepen. ‘Het is voor ons een vrij hectisch leven al met al. We doen er 19 uur over, reken maar uit, dat is alleen al 76 uur varen per week. In Rotterdam laden en lossen we op tussen de 5 en 12 plekken. Met het laden en lossen erbij komen we uit op minstens 100 uur per week werken. We zijn al blij als we af en toe een zondagmiddag stil liggen. We hebben ook nog vier kinderen die tijd en aandacht nodig hebben. Maar het hoort er allemaal bij denk ik.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Scopus vaart vanaf eerste uur voor CTT | Schuttevaer.nl

Scopus vaart vanaf eerste uur voor CTT

De Combi Terminal Twente BV (CTT) in Hengelo bestaat 12,5 jaar en Ruben en Christa Vogel uit Zwijndrecht, schippers van het eerste uur, varen sinds augustus 2001 voor de terminal. ‘We begonnen als eerste schip met 66 teu op twee lagen’, zegt Vogel. ‘Het was niet onze bedoeling om het zo lang te gaan doen, maar het bevalt nog steeds goed. In slechte tijden zoals nu, heb je met vast werk meer zekerheid.’

Scopus vaart vanaf eerste uur voor CTT
  • Combi Terminal Twente bestaat 12,5 jaar en blijft uitbreiden
  • Proefvaart naar Almelo

Door Marja de Vet
Twee keer in de week wordt op en neer gevaren tussen Rotterdam en Hengelo, inmiddels met vier vaste schepen. ‘Het is voor ons een vrij hectisch leven al met al. We doen er 19 uur over, reken maar uit, dat is alleen al 76 uur varen per week. In Rotterdam laden en lossen we op tussen de 5 en 12 plekken. Met het laden en lossen erbij komen we uit op minstens 100 uur per week werken. We zijn al blij als we af en toe een zondagmiddag stil liggen. We hebben ook nog vier kinderen die tijd en aandacht nodig hebben. Maar het hoort er allemaal bij denk ik.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer