BBU-leden willen vol gaan voor BLN

‘De leden willen vol gaan voor BLN’, zegt directeur Erik van Toor van de Binnenvaart Branche Unie (BBU) na de besloten ledenvergadering vrijdag 1 november in Hardinxveld-Giessendam. Belangrijkste agendapunt daar was de toetreding tot de nieuwe brede brancheorganisatie Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN).

BBU-leden willen vol gaan voor BLN

De toetreding was geen punt, vertelt Van Toor. ‘Het sprankelde de hele vergadering. Als je zo gesteund wordt is dat een fijn gevoel.’ Iets ingewikkelder lag het met de contributie, waar de leden in hun enthousiasme verder wilden gaan dan de gefaseerde overgang naar BLN-niveau die het bestuur had voorgesteld. De aarzeling bij een al te sterke verhoging ineens bleek ongegrond. ‘De leden willen al meteen vanaf 1 januari 2014 het volle pond.’ Dat komt volgens Van Toor neer op een basisbedrag van 350 euro per schip en 0,40 euro per ton scheepsgrootte. ‘Het bestuur beraadt zich nu hoe we dat moeten aanpakken.’

De huidige BBU-contributie is in ieder geval niet genoeg om de organisatiekosten te dekken. BBU kampt over 2013 met een verlies. Dat is volgens Van Toor reden om het op kantoor met één kracht minder te doen.

Omdat werkgeversorganisaties CBRB en BBU er niet in zijn geslaagd de Binnenvaart-cao 2013 algemeen verbindend te laten verklaren, houden de organisaties op 11 november in Alblasserdam een gezamenlijke bijeenkomst voor overleg met de achterban. Leden/werkgevers worden daar geïnformeerd over de ontwikkelingen rondom cao en pensioenfonds. (DvdM)

 

BBU-leden willen vol gaan voor BLN | Schuttevaer.nl

BBU-leden willen vol gaan voor BLN

‘De leden willen vol gaan voor BLN’, zegt directeur Erik van Toor van de Binnenvaart Branche Unie (BBU) na de besloten ledenvergadering vrijdag 1 november in Hardinxveld-Giessendam. Belangrijkste agendapunt daar was de toetreding tot de nieuwe brede brancheorganisatie Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN).

BBU-leden willen vol gaan voor BLN

De toetreding was geen punt, vertelt Van Toor. ‘Het sprankelde de hele vergadering. Als je zo gesteund wordt is dat een fijn gevoel.’ Iets ingewikkelder lag het met de contributie, waar de leden in hun enthousiasme verder wilden gaan dan de gefaseerde overgang naar BLN-niveau die het bestuur had voorgesteld. De aarzeling bij een al te sterke verhoging ineens bleek ongegrond. ‘De leden willen al meteen vanaf 1 januari 2014 het volle pond.’ Dat komt volgens Van Toor neer op een basisbedrag van 350 euro per schip en 0,40 euro per ton scheepsgrootte. ‘Het bestuur beraadt zich nu hoe we dat moeten aanpakken.’

De huidige BBU-contributie is in ieder geval niet genoeg om de organisatiekosten te dekken. BBU kampt over 2013 met een verlies. Dat is volgens Van Toor reden om het op kantoor met één kracht minder te doen.

Omdat werkgeversorganisaties CBRB en BBU er niet in zijn geslaagd de Binnenvaart-cao 2013 algemeen verbindend te laten verklaren, houden de organisaties op 11 november in Alblasserdam een gezamenlijke bijeenkomst voor overleg met de achterban. Leden/werkgevers worden daar geïnformeerd over de ontwikkelingen rondom cao en pensioenfonds. (DvdM)