Binnenvaart verstrikt in eigen houdgreep

De binnenvaartsector moet organisatorisch op de schop om optimaal te profiteren van de verwachte verdubbeling van het containervervoer. Daarnaast moet de sector het afkabbelend milieuvoordeel ten opzichte van het wegvervoer herstellen. Anders lukt het de sector niet haar positie ten opzichte van andere vervoersmodaliteiten te versterken.

Binnenvaart verstrikt in eigen houdgreep

‘Organisatorische innovatie belangrijker dan technische’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart verstrikt in eigen houdgreep | Schuttevaer.nl

Binnenvaart verstrikt in eigen houdgreep

De binnenvaartsector moet organisatorisch op de schop om optimaal te profiteren van de verwachte verdubbeling van het containervervoer. Daarnaast moet de sector het afkabbelend milieuvoordeel ten opzichte van het wegvervoer herstellen. Anders lukt het de sector niet haar positie ten opzichte van andere vervoersmodaliteiten te versterken.

Binnenvaart verstrikt in eigen houdgreep
  • ‘Organisatorische innovatie belangrijker dan technische’

Door Hans Heynen
Dat stelde de in transport en logistiek gespecialiseerde professor Harry Geerlings van de Rotterdamse Erasmus Universiteit, tijdens de16 mei op het IVR-congres te Dordrecht gehouden workshop Innovatie in de Binnenvaart. ‘West-Europese havens rekenen de komende decennia op een significante groei van het containervervoer. De binnenvaartsector moet daarbij een sleutelrol spelen. Daar is technische, maar vooral ook organisatorische, innovatie voor nodig.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer