CBRB: ‘Geen draagvlak’ voor BLN

Het CBRB zal de integratieovereenkomst, die in oktober vorig jaar door het Transitiecomité is opgesteld, voorlopig niet ondertekenen. De CBRB-ledengroep Varende Ondernemers had recent in een ‘dwingende oproep’ opnieuw om ondertekening gevraagd, maar het algemeen bestuur concludeerde vrijdag dat er geen draagvlak voor is. Diverse ledengroepen willen afzien van de oprichting van Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN), de brede brancheorganisatie samen met Koninklijke Schuttevaer (KSV) en Binnenvaart Branche Unie (BBU).

BBU: ‘Blamage voor de binnenvaart,
maar we gaan door…!!’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (20)

  • @ Dirk Steenstra

    Hoe kun je daar op anticiperen? Zo’n cv heeft zijdelings een commerciële connectie met een bevrachtingskantoor en zal, net als een huurschip, altijd als eerste uit het aangeboden contractwerk van het betreffende bevrachtingskantoor laden. De particulier komt vervolgens op de reservebank. Daar komt nog bij dat veel bevrachtingskantoren geen onafhankelijke bemiddelaars zijn, maar een verlengstuk van een groot concern. Zolang vanuit Brussel het liberale model voor de transportmarkt wordt voorgestaan zullen grote conglomeraten hun marktmacht steeds verder uitbreiden en de kleine bedrijven weg drukken. Het enige antwoord is de krachten bundelen of vanuit Brussel beschermende maatregelen treffen. Op dat laatste kun je lang wachten, daarom hoop ik dat collega,s van grote schepen hun krachten gaan bundelen. Dat lijkt me op dit moment de enige mogelijkheid om het failliet van de particuliere binnenvaart af te wenden.

    Geplaatst door: Peter Meeusen op
  • @ Peter Meeuwsen
    Het meeste wat nieuw in de vaart komt is een soort c.v. constructie.
    Volgens mij is dit een manier om die schepen vrij en onbelast in de vaart te brengen.
    Dus die kunnen voor alle tarieven varen.
    Dit word door verschilende bevrachtingskantoren gedaan.
    Op deze schepen die zo in de vaart gebracht zijn, moeten de particulieren toch een antwoord hebben?

    Geplaatst door: Dirk Steenstra op
  • De binnenvaart gaat een grote toekomst tegemoet. Met uitzondering van de zelfstandige schipper/ ondernemer. Na vijf jaren crisis beseft hij nog steeds niet hoe zwak en uitgehold zijn marktpositie is. Sterker nog hij heeft geen marktpositie meer. Zoals dhr.H.Danser al aangeeft, we hoeven het niet van de overheid, bonden of banken te verwachten. De enige die de particuliere schipper kan helpen is hij zelf. Door af te stappen van zijn individualisme en zijn zogenaamde vrijheid, die hem totaal afhankelijk maakt van een bevrachter. Niemand heeft een pasklare oplossing. Wel is het zo dat in de crisis van de jaren dertig door de bonden de NPRC werd opgericht. Daardoor konden velen hun hoofd boven water houden. Het zou wellicht in deze tijd ook werken wanneer grote schepen vanaf 110 mtr via een intern toersysteem varen. Dan lig je wel eens een paar dagen, maar dat verdient zichzelf gemakkelijk terug. Dhr. Anton van Megen deed eerder een poging, die helaas mislukte. Is de tijd niet rijp om opnieuw te onderzoeken of er draagvlak is onder de grote schepen voor een grote schepen coöperatie? Het feit dat er nog altijd partijen zijn die, onder de huidige omstandigheden,nieuwe schepen in de vaart brengen zou iedereen toch moeten overtuigen dat we, zo doorgaand, het niet gaan redden.

    Peter Meeusen m/s Runamara

    Geplaatst door: Peter Meeusen op
  • 1 miljard winst voor de verlader natuurlijk.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • 1 miljard winst voor de verlader natuurlijk.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • Ik ben van mening dat alle bonden eens hun belangen opzij moeten zetten en eens meer moeten gaan samenwerken.
    Voorbeeld hiervan zie ik op de site van evo Verbod op samenwerking binnenvaart 1 miljard winst voor vervoerders dit hebben ze bereikt via NMA nu denk ik dat deze Nma zelf eens tegen het licht mag gehouden worden want wijzelf in de binnenvaart zijn ook consument en vergeet dan niet de toeleveringsbedrijven dan spreken we toch van enkele duizende mensen die straks niet meer kunnen consumeren.
    Conclusie de NMA heeft volgen mij alleen de leden van de EVO bevoordeeld en duizenden consumenten in de kou laten staan.
    Wie maakt hier nu eens werk van?

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • Volgens mij hebben veel schippers het idee, dat bij één branche vereniging. De vrachten stijgen?? Naar mijn mening is er van banken/ Brussel niets te verwachten. Dat moeten we toch echt zelf doen.

    Geplaatst door: Hein Danser op
  • CBRB stapt uit

    En nu op naar plan B. De varende ondernemers van het CBRB worden lid van de BBU. ÉÉN grote club voor de particuliere ondernemer. Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat tegengestelde belangen niet te verenigen zijn.

    CBOB lid

    Geplaatst door: john v op
  • Geachte CBRB leden. Een democratisch eenheid wat de CBRC zijn moet zal de algemene leden vergadering het laatste woord hier over hebben. Zie de geschiedenis van onze Belgische evenbeeld. Daar heeft Karel Verberg ook het erop aan laten komen en heeft het bestuur het bijltje erbij neer moeten leggen. Nu weg lopen uit de CBRB is juist niet van algemeen belang

    Geplaatst door: Harrie van Laak op
  • @ Peter Janssens,

    Als u bedoeld met het wij tegen zij verhaal, verladers versus schippers dan blijkt dat WIJ binnen het CBRB dus niets heeft in te brengen tegen ZIJ ondanks dat WIJ de meerderheid heeft.
    Dan vraag ik me af wat de gewone schipper daar dan voor een voordeel bij heeft als de belangen van de verlader sterker weegt dan de belangen van de schipper.

    Mocht U bedoelen met de wij tegen zij strijd bij de andere organisaties dan valt het wel mee alleen de ene organisatie is wat milder en zegt gauw ja, terwijl de andere de puntjes op de i zet en werkelijk in het openbaar brengt wat er speelt.
    Dat is wel zo fair tegenover de varende ondernemer.
    Daarbij komt nog dat er personen zijn die nog denken ik ben de directeur en de anderen moeten zich naar mijn ideeën conformeren en vinden het absoluut niet leuk dat er steekhoudende argumenten publiekelijk gemaakt worden.

    Wie weet zijn er nu weer openingen gekomen tussen de andere organisaties om tot een BLN te komen.
    Alleen dan moet de BBU zich wel openstellen voor gesprekken hier omtrent.

    Ik ben wel voor een BLN, maar niet onder leiding van het huidige BBU beleid cq. bestuur.

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Even voor de helderheid.
    De CBRB gaat alleen voor zijn belangen van de niet varende leden.Dat verbaasd mij niks hoor en heb deze uitkomst al vaker voorspelt.Een ding is dat bevrachtingclubje prima gelukt en dat is na een paar jaar ouwehoeren voor een branche organisatieop op het eind alsnog de stekker eruit te trekken waardoor de vertraging alleen maar op loopt.Aan de andere partijen kan ik alleen maar zeggen dat jullie vaak gewaarschuwd zijn om juist niet met de CBRB in zee te gaan.Al met al is dit een trieste vertoning en ben blij dat we alles waar we lid van waren opgezegd hebben.Verloren geld geweest!

    Geplaatst door: Falco Schoenmakers op
  • Ik overweeg om het lidmaatschap bij de CBRB op te zeggen. Is misschien ook niet de meest ideale oplossing, maar het is gebleken dat de belangen van de niet varende leden zwaarder wegen, dan die van de varende leden, en om dat nu financieel te blijven ondersteunen is ook wat.

    Anton Peters
    mts Leonardus

    Geplaatst door: anton peters op
  • CBRB stapt uit

    Organisaties met tegengestelde belangen onder druk (door de overheid) zetten om een fusie aan te gaan is vragen om moeilijkheden. Je zou het kunnen vergelijken met ouders die hun kind dwingen tot een huwelijk. Dat werkt ook niet en er kan alleen maar ellende uit voort komen. Om in dit late stadium nog nee te zeggen, daar is moed voor nodig. Het CBRB bestuur liet daarbij het belang van de niet-varende leden zwaar wegen. In mijn ogen begrijpelijk. De manier waarop de BBU reageert mag van mij wel anders. Te gespeeld verontwaardigd over iets wat ze al lang zagen aan komen en te enthousiast om met BLN door te gaan zonder de CBRB. U zult elkaar op vele terreinen nog hard nodig hebben. Na ruim twee jaar praten weet u nu wat er niet kan, namelijk; samen gaan en alles in èèn organisatie persen met voor de hand liggende interne machtstrijd en conflicten. Nu zou u eens met elkaar kunnen gaan kijken op welke punten u wel kunt samenwerken en elkaar versterken in het belang van de hele binnenvaart.

    Geplaatst door: Peter Meeusen op
  • Hallo Hallo . Helaas 3 verloren jaren .
    Laten we nu eindelijk eens beginnen die Milliard euro terug te halen bij die verladers .
    Dat kun je alleen als vervoerders / schippers doen . Ger veuger.

    Geplaatst door: Ger Veuger op
  • Nu de tijd die hier mee is verloren gegaan eens gaan bereken.
    Staatsgaranties,jobs,leeflonen betaald door de gemeenschap,rabobank die vorige week met slecht nieuws kwam over de scheepvaart die zo de financieele markten met ongeloof en een knauw in het consumentenvertrouwen achterliet enz.
    Goed bezig.
    Blij lid te zijn van Ons Recht die wel iets proberen te veranderen.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • @ P.Bennik.

    Ik kan als CBRB lid alleen voor mij zelf spreken. De keuze die ik voor het CBRB gemaakt heb vloeit vooral voort uit het grote Wij TEGEN ZIJ gehalte van de andere clubs destijds en ik mag hopen dat het met BLN niet dezelfde kant opgaat.

    Het lijkt hoop te geven, maar uiteindelijk slokken we de brokken die ons op het deelbelang toegworpen worden snel naar binnen zonder daar verder wat mee te doen en vechten we bij het eind resultaat bij dezelfde lege trog.

    Ik vind nog steeds dat BLN er moet komen, maar niet als eng clubje dat bij de gratie van een slechte markt bestaat.

    Geplaatst door: Peter Janssens op
  • Hallo allemaal,
    Het is dus uitgekomen wat al steeds voorspelde.
    Ik snap dan ook niet wat die varende leden nog bij de CBRB doen als ze toch geen zeggen schap hebben, wat is dan de meerwaarde om lid te zijn.
    Ga ik zo lezen dat deze leden massaal overstappen naar een organisatie waar ze wel wat in te brengen hebben of blijven ze denken hoe dichter bij het vuur…….

    Wanneer de BLN meer leden willen zullen ze zelf eerst het roer om moeten gooien.
    Om precies diezelfde voorwaarden waarom de CBRB afhaakt zou ik als gewone schipper ook geen lid worden van de BLN.
    Daarnaast wekt U bij mij NIET het vertrouwen dat U de zaken voor de schipper, in het belang van de schipper vertegenwoordigd dit betreft met name CCR eisen, privacy omtrent de AIS en tot slot de gebrekkige communicatie met RWS en de minister met als resultaat het betalen voor het huisvuil, waar u zelfs uw eigen leden niet in gekend heeft gezien de reacties van uw eigen leden op deze site.
    Daarnaast zie ik ook dat veel van uw leden de petitie hebben ondertekend, dat zegt toch wel het een en het ander over uw belangen behartiging.

    Ik hoop dan ook van harte de binnenvaart nu eens een goede keuze gaat maken, een keuze op feiten en niet op beloftes.

    Goede vaart en veel wijsheid.

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Jammer dat het ( door een te snelle actie?) zo dreigt te gaan lopen en ook jammer dat BLN (door de schipper enkel/ vooral?)gezien wordt als middel/ opstap naar betere tarieven. Want links of rechts om zolang wij investeren en varen naar hetgeen ons geboden wordt zonder zelf grenzen te stellen zullen we altijd tekort komen en dan maakt het niet uit of een minister dankzij een sterke lobby wel of niet ingrijpt.

    Misschien dat BLN opgericht wordt uitsluitend met varende leden, maar dat is niet hetgeen ik mij als overtuigd CBRB lid gewenst had. Laten we hopen dat wedrzijds begrip alsnog zegeviert.

    Geplaatst door: Peter Janssens op
  • CBRB tekent niet voor BLN.
    Gezien het talmende gedrag vanuit het CBRB kon men dit zien aankomen .
    De samenstelling van belangen CQ tegenstrijdige belangen is e.e.a.ook moeilijk te combineren.De belangen van het verladend bedrijfleven en hun lobby is invloedrijker.Zij hebben belang bij zo laag mogelijke transportkosten.Het credo is eenvoudig;iedere Euro is altijd teveel.In de tijd dat ik nog werkzaam was is mij dat al eens door een directie gezegd.Bij zo’n standpunt is het nu eenmaal moeilijk onderhandelen,dus zal er binnen het CBRB nog hel wat te verhapstukken zijn.Gezien het feitdat TLN de extreem lage vrachten voor het wegtransport niet heeft kunnen voorkomen,zal dat voor BLN ook niet anders zijn.De oorzaak hiervan ligt op heel ander terrein .Een goede raad blijft;” Eendracht maakt macht”, tracht dat te bereiken.Dan weet de Minister en Brussel waar ze aan toe zijn.
    Mijn grootvader droomde daar al over,maar in mijn ruimtachtig jarig leven in de scheepvaart en transport sector is het nog steedds niet verwezenlijkt.Jammer maar waar dat zo iets goeds zo lang op zich laat wachten.

    Marinus W de Korte szn

    Geplaatst door: Marinus de Korte op
  • Niets aan de hand collega’s, gewoon een doodgeboren kind die toch al niet levensvatbaar was.

    Maar als 11 april toch al inde agenda staat, kunt u zich direct aanmelden/Inschrijven voor de actiedag in Brussel voor Nederland/Duitsland bij de ASV (willemstam90@gmail.com ++31 (0)653 320 780), in België bij Ons Recht (sec@onsrecht.org ++32 (0) 422 328 58) en in Frankrijk bij La Glissoire (syndicat.laglissoire@gmail.com). Gevraagd wordt om naam van het schip, naam e-mail en GSM door te geven en het aantal aanwezigen.

    Wie weet komt daar wel iets uit.

    Geplaatst door: Fam. Bouman op

Reageer

CBRB: ‘Geen draagvlak’ voor BLN | Schuttevaer.nl

CBRB: ‘Geen draagvlak’ voor BLN

Het CBRB zal de integratieovereenkomst, die in oktober vorig jaar door het Transitiecomité is opgesteld, voorlopig niet ondertekenen. De CBRB-ledengroep Varende Ondernemers had recent in een ‘dwingende oproep’ opnieuw om ondertekening gevraagd, maar het algemeen bestuur concludeerde vrijdag dat er geen draagvlak voor is. Diverse ledengroepen willen afzien van de oprichting van Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN), de brede brancheorganisatie samen met Koninklijke Schuttevaer (KSV) en Binnenvaart Branche Unie (BBU).

  • BBU: ‘Blamage voor de binnenvaart,
    maar we gaan door…!!’

Door
Dirk van der Meulen
Directeur ing. Robert Tieman van het Centraal
Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) heeft vrijdagavond de leden
geïnformeerd. Eerder die dag werd 11 april tegenover Schuttevaer stellig
genoemd als datum voor de ondertekening van de integratieovereenkomst door BBU,
CBRB en KSV. Dat lijkt voorbarig na de uitkomst van de
CBRB-bestuursvergadering.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (20)

  • @ Dirk Steenstra

    Hoe kun je daar op anticiperen? Zo’n cv heeft zijdelings een commerciële connectie met een bevrachtingskantoor en zal, net als een huurschip, altijd als eerste uit het aangeboden contractwerk van het betreffende bevrachtingskantoor laden. De particulier komt vervolgens op de reservebank. Daar komt nog bij dat veel bevrachtingskantoren geen onafhankelijke bemiddelaars zijn, maar een verlengstuk van een groot concern. Zolang vanuit Brussel het liberale model voor de transportmarkt wordt voorgestaan zullen grote conglomeraten hun marktmacht steeds verder uitbreiden en de kleine bedrijven weg drukken. Het enige antwoord is de krachten bundelen of vanuit Brussel beschermende maatregelen treffen. Op dat laatste kun je lang wachten, daarom hoop ik dat collega,s van grote schepen hun krachten gaan bundelen. Dat lijkt me op dit moment de enige mogelijkheid om het failliet van de particuliere binnenvaart af te wenden.

    Geplaatst door: Peter Meeusen op
  • @ Peter Meeuwsen
    Het meeste wat nieuw in de vaart komt is een soort c.v. constructie.
    Volgens mij is dit een manier om die schepen vrij en onbelast in de vaart te brengen.
    Dus die kunnen voor alle tarieven varen.
    Dit word door verschilende bevrachtingskantoren gedaan.
    Op deze schepen die zo in de vaart gebracht zijn, moeten de particulieren toch een antwoord hebben?

    Geplaatst door: Dirk Steenstra op
  • De binnenvaart gaat een grote toekomst tegemoet. Met uitzondering van de zelfstandige schipper/ ondernemer. Na vijf jaren crisis beseft hij nog steeds niet hoe zwak en uitgehold zijn marktpositie is. Sterker nog hij heeft geen marktpositie meer. Zoals dhr.H.Danser al aangeeft, we hoeven het niet van de overheid, bonden of banken te verwachten. De enige die de particuliere schipper kan helpen is hij zelf. Door af te stappen van zijn individualisme en zijn zogenaamde vrijheid, die hem totaal afhankelijk maakt van een bevrachter. Niemand heeft een pasklare oplossing. Wel is het zo dat in de crisis van de jaren dertig door de bonden de NPRC werd opgericht. Daardoor konden velen hun hoofd boven water houden. Het zou wellicht in deze tijd ook werken wanneer grote schepen vanaf 110 mtr via een intern toersysteem varen. Dan lig je wel eens een paar dagen, maar dat verdient zichzelf gemakkelijk terug. Dhr. Anton van Megen deed eerder een poging, die helaas mislukte. Is de tijd niet rijp om opnieuw te onderzoeken of er draagvlak is onder de grote schepen voor een grote schepen coöperatie? Het feit dat er nog altijd partijen zijn die, onder de huidige omstandigheden,nieuwe schepen in de vaart brengen zou iedereen toch moeten overtuigen dat we, zo doorgaand, het niet gaan redden.

    Peter Meeusen m/s Runamara

    Geplaatst door: Peter Meeusen op
  • 1 miljard winst voor de verlader natuurlijk.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • 1 miljard winst voor de verlader natuurlijk.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • Ik ben van mening dat alle bonden eens hun belangen opzij moeten zetten en eens meer moeten gaan samenwerken.
    Voorbeeld hiervan zie ik op de site van evo Verbod op samenwerking binnenvaart 1 miljard winst voor vervoerders dit hebben ze bereikt via NMA nu denk ik dat deze Nma zelf eens tegen het licht mag gehouden worden want wijzelf in de binnenvaart zijn ook consument en vergeet dan niet de toeleveringsbedrijven dan spreken we toch van enkele duizende mensen die straks niet meer kunnen consumeren.
    Conclusie de NMA heeft volgen mij alleen de leden van de EVO bevoordeeld en duizenden consumenten in de kou laten staan.
    Wie maakt hier nu eens werk van?

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • Volgens mij hebben veel schippers het idee, dat bij één branche vereniging. De vrachten stijgen?? Naar mijn mening is er van banken/ Brussel niets te verwachten. Dat moeten we toch echt zelf doen.

    Geplaatst door: Hein Danser op
  • CBRB stapt uit

    En nu op naar plan B. De varende ondernemers van het CBRB worden lid van de BBU. ÉÉN grote club voor de particuliere ondernemer. Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat tegengestelde belangen niet te verenigen zijn.

    CBOB lid

    Geplaatst door: john v op
  • Geachte CBRB leden. Een democratisch eenheid wat de CBRC zijn moet zal de algemene leden vergadering het laatste woord hier over hebben. Zie de geschiedenis van onze Belgische evenbeeld. Daar heeft Karel Verberg ook het erop aan laten komen en heeft het bestuur het bijltje erbij neer moeten leggen. Nu weg lopen uit de CBRB is juist niet van algemeen belang

    Geplaatst door: Harrie van Laak op
  • @ Peter Janssens,

    Als u bedoeld met het wij tegen zij verhaal, verladers versus schippers dan blijkt dat WIJ binnen het CBRB dus niets heeft in te brengen tegen ZIJ ondanks dat WIJ de meerderheid heeft.
    Dan vraag ik me af wat de gewone schipper daar dan voor een voordeel bij heeft als de belangen van de verlader sterker weegt dan de belangen van de schipper.

    Mocht U bedoelen met de wij tegen zij strijd bij de andere organisaties dan valt het wel mee alleen de ene organisatie is wat milder en zegt gauw ja, terwijl de andere de puntjes op de i zet en werkelijk in het openbaar brengt wat er speelt.
    Dat is wel zo fair tegenover de varende ondernemer.
    Daarbij komt nog dat er personen zijn die nog denken ik ben de directeur en de anderen moeten zich naar mijn ideeën conformeren en vinden het absoluut niet leuk dat er steekhoudende argumenten publiekelijk gemaakt worden.

    Wie weet zijn er nu weer openingen gekomen tussen de andere organisaties om tot een BLN te komen.
    Alleen dan moet de BBU zich wel openstellen voor gesprekken hier omtrent.

    Ik ben wel voor een BLN, maar niet onder leiding van het huidige BBU beleid cq. bestuur.

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Even voor de helderheid.
    De CBRB gaat alleen voor zijn belangen van de niet varende leden.Dat verbaasd mij niks hoor en heb deze uitkomst al vaker voorspelt.Een ding is dat bevrachtingclubje prima gelukt en dat is na een paar jaar ouwehoeren voor een branche organisatieop op het eind alsnog de stekker eruit te trekken waardoor de vertraging alleen maar op loopt.Aan de andere partijen kan ik alleen maar zeggen dat jullie vaak gewaarschuwd zijn om juist niet met de CBRB in zee te gaan.Al met al is dit een trieste vertoning en ben blij dat we alles waar we lid van waren opgezegd hebben.Verloren geld geweest!

    Geplaatst door: Falco Schoenmakers op
  • Ik overweeg om het lidmaatschap bij de CBRB op te zeggen. Is misschien ook niet de meest ideale oplossing, maar het is gebleken dat de belangen van de niet varende leden zwaarder wegen, dan die van de varende leden, en om dat nu financieel te blijven ondersteunen is ook wat.

    Anton Peters
    mts Leonardus

    Geplaatst door: anton peters op
  • CBRB stapt uit

    Organisaties met tegengestelde belangen onder druk (door de overheid) zetten om een fusie aan te gaan is vragen om moeilijkheden. Je zou het kunnen vergelijken met ouders die hun kind dwingen tot een huwelijk. Dat werkt ook niet en er kan alleen maar ellende uit voort komen. Om in dit late stadium nog nee te zeggen, daar is moed voor nodig. Het CBRB bestuur liet daarbij het belang van de niet-varende leden zwaar wegen. In mijn ogen begrijpelijk. De manier waarop de BBU reageert mag van mij wel anders. Te gespeeld verontwaardigd over iets wat ze al lang zagen aan komen en te enthousiast om met BLN door te gaan zonder de CBRB. U zult elkaar op vele terreinen nog hard nodig hebben. Na ruim twee jaar praten weet u nu wat er niet kan, namelijk; samen gaan en alles in èèn organisatie persen met voor de hand liggende interne machtstrijd en conflicten. Nu zou u eens met elkaar kunnen gaan kijken op welke punten u wel kunt samenwerken en elkaar versterken in het belang van de hele binnenvaart.

    Geplaatst door: Peter Meeusen op
  • Hallo Hallo . Helaas 3 verloren jaren .
    Laten we nu eindelijk eens beginnen die Milliard euro terug te halen bij die verladers .
    Dat kun je alleen als vervoerders / schippers doen . Ger veuger.

    Geplaatst door: Ger Veuger op
  • Nu de tijd die hier mee is verloren gegaan eens gaan bereken.
    Staatsgaranties,jobs,leeflonen betaald door de gemeenschap,rabobank die vorige week met slecht nieuws kwam over de scheepvaart die zo de financieele markten met ongeloof en een knauw in het consumentenvertrouwen achterliet enz.
    Goed bezig.
    Blij lid te zijn van Ons Recht die wel iets proberen te veranderen.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • @ P.Bennik.

    Ik kan als CBRB lid alleen voor mij zelf spreken. De keuze die ik voor het CBRB gemaakt heb vloeit vooral voort uit het grote Wij TEGEN ZIJ gehalte van de andere clubs destijds en ik mag hopen dat het met BLN niet dezelfde kant opgaat.

    Het lijkt hoop te geven, maar uiteindelijk slokken we de brokken die ons op het deelbelang toegworpen worden snel naar binnen zonder daar verder wat mee te doen en vechten we bij het eind resultaat bij dezelfde lege trog.

    Ik vind nog steeds dat BLN er moet komen, maar niet als eng clubje dat bij de gratie van een slechte markt bestaat.

    Geplaatst door: Peter Janssens op
  • Hallo allemaal,
    Het is dus uitgekomen wat al steeds voorspelde.
    Ik snap dan ook niet wat die varende leden nog bij de CBRB doen als ze toch geen zeggen schap hebben, wat is dan de meerwaarde om lid te zijn.
    Ga ik zo lezen dat deze leden massaal overstappen naar een organisatie waar ze wel wat in te brengen hebben of blijven ze denken hoe dichter bij het vuur…….

    Wanneer de BLN meer leden willen zullen ze zelf eerst het roer om moeten gooien.
    Om precies diezelfde voorwaarden waarom de CBRB afhaakt zou ik als gewone schipper ook geen lid worden van de BLN.
    Daarnaast wekt U bij mij NIET het vertrouwen dat U de zaken voor de schipper, in het belang van de schipper vertegenwoordigd dit betreft met name CCR eisen, privacy omtrent de AIS en tot slot de gebrekkige communicatie met RWS en de minister met als resultaat het betalen voor het huisvuil, waar u zelfs uw eigen leden niet in gekend heeft gezien de reacties van uw eigen leden op deze site.
    Daarnaast zie ik ook dat veel van uw leden de petitie hebben ondertekend, dat zegt toch wel het een en het ander over uw belangen behartiging.

    Ik hoop dan ook van harte de binnenvaart nu eens een goede keuze gaat maken, een keuze op feiten en niet op beloftes.

    Goede vaart en veel wijsheid.

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Jammer dat het ( door een te snelle actie?) zo dreigt te gaan lopen en ook jammer dat BLN (door de schipper enkel/ vooral?)gezien wordt als middel/ opstap naar betere tarieven. Want links of rechts om zolang wij investeren en varen naar hetgeen ons geboden wordt zonder zelf grenzen te stellen zullen we altijd tekort komen en dan maakt het niet uit of een minister dankzij een sterke lobby wel of niet ingrijpt.

    Misschien dat BLN opgericht wordt uitsluitend met varende leden, maar dat is niet hetgeen ik mij als overtuigd CBRB lid gewenst had. Laten we hopen dat wedrzijds begrip alsnog zegeviert.

    Geplaatst door: Peter Janssens op
  • CBRB tekent niet voor BLN.
    Gezien het talmende gedrag vanuit het CBRB kon men dit zien aankomen .
    De samenstelling van belangen CQ tegenstrijdige belangen is e.e.a.ook moeilijk te combineren.De belangen van het verladend bedrijfleven en hun lobby is invloedrijker.Zij hebben belang bij zo laag mogelijke transportkosten.Het credo is eenvoudig;iedere Euro is altijd teveel.In de tijd dat ik nog werkzaam was is mij dat al eens door een directie gezegd.Bij zo’n standpunt is het nu eenmaal moeilijk onderhandelen,dus zal er binnen het CBRB nog hel wat te verhapstukken zijn.Gezien het feitdat TLN de extreem lage vrachten voor het wegtransport niet heeft kunnen voorkomen,zal dat voor BLN ook niet anders zijn.De oorzaak hiervan ligt op heel ander terrein .Een goede raad blijft;” Eendracht maakt macht”, tracht dat te bereiken.Dan weet de Minister en Brussel waar ze aan toe zijn.
    Mijn grootvader droomde daar al over,maar in mijn ruimtachtig jarig leven in de scheepvaart en transport sector is het nog steedds niet verwezenlijkt.Jammer maar waar dat zo iets goeds zo lang op zich laat wachten.

    Marinus W de Korte szn

    Geplaatst door: Marinus de Korte op
  • Niets aan de hand collega’s, gewoon een doodgeboren kind die toch al niet levensvatbaar was.

    Maar als 11 april toch al inde agenda staat, kunt u zich direct aanmelden/Inschrijven voor de actiedag in Brussel voor Nederland/Duitsland bij de ASV (willemstam90@gmail.com ++31 (0)653 320 780), in België bij Ons Recht (sec@onsrecht.org ++32 (0) 422 328 58) en in Frankrijk bij La Glissoire (syndicat.laglissoire@gmail.com). Gevraagd wordt om naam van het schip, naam e-mail en GSM door te geven en het aantal aanwezigen.

    Wie weet komt daar wel iets uit.

    Geplaatst door: Fam. Bouman op

Reageer