Ingezonden: Wist u?

Door W. Stam, S. Fluitsma, D. Twigt, G. Veuger, P. van Ewijk, B. Kole, B. Veltman, L. de Jonge, J. Ooms, J. Fricke, J. Paauwe, M. Schouten, M. Broeken, R. Boerman, J. Evens, N. Deen, L. de Waal, E. Buijsman, A. Molengraaf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (15)

  • Morgen word het beter ,dit kon mijn verhaal zijn
    dit is de binnenvaartondernemer anno 2010!!

    Niet georganiseerd en lekker op eigen houtje doorgaan!!
    (behalve die 20% die het wel doet ORGANISEREN)

    Geplaatst door: w.kleine op
  • Beste mensen,

    Wat hier staat is misschien allemaal waar. Maar……., mij is verteld als je met één vinger naar een ander wijst er ten minste drie naar jezelf wijzen.
    Ook in deze gevoelig zaak wil ik u met onze/uw sector confronteren.
    U wilt toch zo graag “Zelfstandig ondernemer” zijn? U wilt toch graag zelf bepalen wat u doet, en het moet toch alstublieft niet te veel van bovenaf worden opgelegd. En ze mogen al helemaal geen bindende adviezen geven als het gaat over capaciteitsbeheersing en vlootbeperking in de markt.
    En als we het hebben over een brancheorganisatie en een Bureau Voorlichting Binnenvaart gaat, dan mach het allemaal niks kosten. En dan maar klagen dat de bonden niks doen.
    Welnu hier heeft u nu het gemiddelde vrijheidsenken van de gemiddelde binnenvaartondernemer gespiegeld aan de harde realiteit.
    Laat ik u eens vragen. Zou u ook zo graag een sterke lobby willen zien die de belangen behartigd voor de Binnenvaart? Ik denk dat 80% van de binnenvaartondernemers hier stiekem ja op zegt.
    Realiseert u zich ook hoeveel schuld u naar uw eigen onderneming heeft omdat u in het bovenstaande uzelf en uw collega’s tekort doet? Was u maar meer coöperatief als het gaat om het laten vertegenwoordigen van uw branche en de daarbij behorende belangen. Dan was de torenhoog opgelopen schuld die u nu bij de bank heeft niet aan de orde geweest.
    Als u een jaarlijkse contributie van drieduizend euro zou besteden plus een verplichte afdracht van één procent van uw bruto omzet, dan zou de binnenvaart een geoliede belangenbehartigingsorganisatie hebben waar zelfs de NS en LTO Nederland jaloers en bang van worden.
    • Aan u om de bevrachter met verplicht pensioen te sturen. (als u naar de bakker gaat zegt u toch ook niet dat u €1,25 voor z’n brood wil betalen. Ik denk dat die man niet weet wat u overkomt en daarbij denkt of zecht dat u gestort bent welnu…..)
    • Aan u om uzelf te verbeteren. Een ander doet het echt niet, ook Anton van Megen kan niks zonder u.
    • Aan u om NU te handelen. verzet de bakens en maak uw branche tot de belangrijkste vervoerder van EUROPA, want dat bent u.
    • Maak allemaal voor het jaar 2011 een reëel en goed onderbouwd ondernemersplan, verplicht u om dit uit te voeren. Stuur het in november naar uw bevrachter dan weten ze in 2011 te wachten staat.
    U heeft jarenlang niet nagedacht maar meegedaan. U moet nadenken niet meedoen.

    Met vriendelijke groet.

    Geplaatst door: morgen word het beter op
  • WIST U DAT: DE ASV ALLEEN MAAR DINGEN VERTELD WAT WE ALLEMAAL AL WISTEN ?

    Geplaatst door: cor op
  • Ook klein schip. Dit is werkelijkheid. Ga zelf ”de boer op”. Er is echt werk zat voor een klein schip. En pak jij het goed aan, lach jij ook al die 3000 en 5000 tonners uit. Maarrrrrrr……… durf te INVESTEREN, zorg dat je ALLES laden kan. Van grond tot ADR, van pallets tot containers. En zoeek het niet te ver weg. Je buurman kan best wel je opdrachtgever worden. Succes met het klein schip. Verdien GROOT geld en lach. Johan.

    Geplaatst door: Johan. T. op
  • Beste ASV
    Blij dat u zo strijdvaardig klinkt. En dat u durft te beweren dat de NMa zijn bevoegdheden te buiten gaat. Dat vind ik ook en daarom neem ik initiatieven, schippersvoorschippers, de EUBO. En met die initiatieven word ik regelmatig door de NMa ter verantwoording geroepen. Afgelopen woensdag nog. Maar waar zijn die medestrijders voor een gezondere binnenvaart? Ik heb een officiële klacht ingediend tegen de NMa, gaan jullie mij steunen?
    Wat jullie hierboven doen is niets anders dan de schuld leggen bij alle anderen en ze ook verantwoordelijk stellen voor de oplossingen. De overheid, de banken, de NMa, de CCR, de Q-Barge en de ELV en de andere samenwerkingsverbanden die hebben het allemaal gedaan en moeten het maar oplossen. Achter overzitten en risicoloos commentaar spuien, lekker makkelijk. Alle initiatieven, of je het inhoudelijk mee eens bent of niet, zijn tot nu toe gefrustreerd door de NMa. Doe daar dan iets tegen. Door mijn klacht zit ik volgende week om tafel met de directie van de NMa kan ik op directie niveau eens uitleggen hoe het zit met de machtsverhoudingen op de ” vrije ” binnenvaart markt, bijvoorbeeld over 15 bevrachters die ruim 50% van de markt beheersen, wij kunnen dat staven middels onderzoek.
    Ik waardeer het zeer als iemand strijdlustig is maar dan wel om een DOEL te bereiken niet om de strijd zelf. Ik ben strijdvaardig om de binnenvaart te geven waar zij recht op heeft, een goede beloning voor de door haar geleverde diensten. Daarbuiten ben ik vooral een vreedzaam mens.

    Geplaatst door: anton van megen op
  • Johan. T
    Is dit realietijd of een grapje want dit intreseerd mij ook wel heb zelf ook een klein
    schip ik zou wel met jou kontakt willen opnemen
    maar hoe?

    Geplaatst door: Ook klein schip op
  • Er is echt werk zat voor kleine schepen tot een tonnetje of 500. Maar er is geen transportbureau die lading heeft. Ik laad 310 ton, heb werk zat. Maar je moet overal zelf achteraan gaan. Ik kan alles laden, zelfs ADR lading. Zit voornamelijk in de grond en het zand in het Westland. Heb zelfs plannen om nieuwbouw te doen in deze maat. En dan met een eigen losinstallatie. (kraan, lopende band) Ik kan zo 4 scheepjes in deze tonnenmaat gebruiken, maar deze tonnenmaat bestaat niet meer. Ik ben een van de laatste die nog in deze tonnenmaat echt werk heeft. En voor beginners is er niets mooiers. En echt, er is werk zat in deze tonnenmaat. Maar wat wil de jeugd: groot, groter, grootst. Ik hoef geen Mercedes of bmw op de roef te hebben staan, ik doe het wel op de fiets. Ik hoef geen 3000 of 5000 tonner. Ik wil pionieren op de kleine kanaaltjes. Ik hoef geen concollega’s tegen te komen. En de nieuwbouw betaal ik helemaal zelf, daar komt geen bank aan te pas. Ik heb geen crisis. Ik heb het goed. Krijg rond de 4.50 € per ton in het binnenland, doe 3, 4 vrachten per dag en kan het werk niet aan. Veel succes met de 3000 en 5000 tonners, Johan T.

    Geplaatst door: Johan. T. op
  • Ook een kleiner schip kan op een grotere vaarweg varen, maar het is nu eenmaal een feit, en ik bedenk dat niet en voor mij hoeft het niet, dat de vaarwegen groter worden( Veghel), de bakermaat van de Kempenaars.
    Voorts vaar ik veel op de West Duitse Kanalen, Dortsen/Munster is normaal enz. , dit kan in N.L. ook, en nogmaals van mij hoeft het niet, maar het feit ligt daar en de wereld draait door.
    Overigens als dat het enigste is waar u zich druk om maakt bent u snel tevree, en by the way heb zelf een 1100 tonner en ben er zeer tevree mee, maar besef ook dat als de markt aantrekt de partijen groter worden en zo niet de bedrijven fuseren en aan groot vaarwater een vestiging openen.
    Overigens zal het u sieren als u met u naam onderschrijft zodat we mekaar recht in de ogen kunnen kijken.

    Geplaatst door: Hagens op
  • @ Geen tegenstander van groot maar wel van normaal,
    Ik geloof dat U niet helemaal goed nagedacht heeft Geef mij 10.000,00€ en binnen een maand is de IJssel koppelverbandproof Je zet een paar borden neer met verboden elkaar tegen te komen EN WALLA opgelost er kan gevaren worden met koppelverbanden
    Als U nu eens met het argument gekomen was dat de schippers niet kunnen varen op die IJssel dan had U een punt want het grootste gros weet niet wat een bord betekend en stoppen …al helemaal niet En daar komen juist de brokken van

    En aan iedereen Ik weet ik val in herhaling…
    ALS IEDEREEN NU EENS ZELF ZIJN KOSTPRIJS WEET!!! en daar naar handeld…. is het allemaal zo opgelost
    NEE we moeten aan het handje vastgehouden worden want stel je voor dat de buurman ermee vandoor gaat… Of nog erger dat je een dag leeg ligt
    Als je mensen moet uitleggen dat je beter een reis van van € 2,80 kan doen dan 2 van 1,80 ….moet dat dan nog uitgelegen worden Dus we zullen er nooit zelf uit kunnen komen en we laten het allemaal maar aan een ander over vooral zelf niets doen

    Geplaatst door: Schippersvrouw Maria op
  • @ hagens

    je slaat hier de plank volledig mis.
    kleine schepen zullen altjd nodig blijven. niet ieder ontvanger wil 3000 ton voor de deur. je moet als binnenvaart ook een volledig pakket kunnen bieden dus niet alleen 200 ton en groter maar ook 250 500 en 1000 ton. pak nu maar eens een paar willekeurig veevoederfabrieken in nederland en ga het aantal gelost partijen onder de 1500 en boven de 1500 ton eens tellen. ik kan je het antwoord al wel geven hoor.
    het enige waar we nu mee bezig zijn is krampachtig en ten koste van alles overal grote schepen heen sturen en daarmee komen ze zichzelf binnenkort een keer tegen. want op veel plaatsen begint rijkswaterstaat nu al te klagen dat de infrastructuur kapot wordt gevaren. ja raar he of dat je nu met 80 bij 9,50 en 2,50 diep en 800 pk ergens doorheenvaart of zoals nu op het amsterdamrijnkanaal 135 bij 17 bij 4 meter en 3000 pk. en wat gaat er nog opgerekt worden aan de ijssel hier zal de komende 50 jaar echt geen koppelverband gaan varen hoor. want het is hier geen kwestie van een paar bochtjes eruit halen maar 70 kilometer rivier aanpassen. kortom je lult maar wat en hebt totaal niet nagedacht over wat je schrijft.

    Geplaatst door: geen tegestander van groot maar wel normaal op
  • Dat de betuwelijn een gesubsidieerde overheidsinstelling is weten we al, dit is ook een schandaal, stel dit is aan de kaak in een dagkrant of op de TV.Voorts vind ik dat in frankrijk de kanalen wel is opgewaardeerd mogen worden naar 110 X 11.45 dit is nu eenmaal de gangbare maat, maar vindt dat men daar de boel versloft.
    Voorts kunnen we binnenlands wel voor bodemprijzen strijden wat ook noodzakelijk is , maar de pijn zit hem in de Rijnvaart daar zijn een hoop nieuwe eenheden gekomen ,modern en sneller met langere vaartijden, dus hogere omloopsnelheden, en bodemprijzen betekenen naar mijn inziens ook maximale prijs voor de klant.
    En ja geen staatsgarantie, dit betekent dat een jonge ondernemer niet of moeilijk kan beginnen, je zou het naar mijn mening wel voor bepaalde scheepstonnages af kunnen bouwen.
    Denk ook niet dat we de illusies moeten hebben dat we nog lang kleine schepen ( onder de 1000 ton) nodig zullen hebben daar de vaarwaters allemaal gemoderniseerd worden of opgerekt (denk aan Geldersche Ijssel).
    Vindt het nog altijd jammer dat de ASV en de andere bonden het zo slecht met elkaar kunnen vinden.

    Geplaatst door: Hagens op
  • aan FraFra,
    Ze hebben in ieder geval de problematiek steeds weer in de aandacht gebracht!
    Of je het er nu mee eens bent/ was of niet!
    En da’s al heel wat, wat andere bonden, crisis beraden Niet hebben gedaan.

    Voor de Vette;
    een beetje flauwe steek onder water, uw opmerking.

    Iedereen geluk, goede vaart en wijsheid om de crisis te boven te komen/ blijven.

    Geplaatst door: geen asv-lid op
  • Wat heeft ASV zelf in die anderhalf jaar gedaan, behalve stukjes schrijven en kritiek hebben op alles wat niet ASV is???

    Geplaatst door: FraFra op
  • Eindelijk de volledige ledenlijst van de ASV in de krant.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • kijk hier wordt nagedacht. en deze stellingen bewijzen maar weer dat de politiek macht genoeg heeft om in te grijpen maar het niet doet.
    dus waarom stemmen je wordt toch genaaid.

    Geplaatst door: rayce op

Reageer

Ingezonden: Wist u? | Schuttevaer.nl

Ingezonden: Wist u?

Door W. Stam, S. Fluitsma, D. Twigt, G. Veuger, P. van Ewijk, B. Kole, B. Veltman, L. de Jonge, J. Ooms, J. Fricke, J. Paauwe, M. Schouten, M. Broeken, R. Boerman, J. Evens, N. Deen, L. de Waal, E. Buijsman, A. Molengraaf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (15)

  • Morgen word het beter ,dit kon mijn verhaal zijn
    dit is de binnenvaartondernemer anno 2010!!

    Niet georganiseerd en lekker op eigen houtje doorgaan!!
    (behalve die 20% die het wel doet ORGANISEREN)

    Geplaatst door: w.kleine op
  • Beste mensen,

    Wat hier staat is misschien allemaal waar. Maar……., mij is verteld als je met één vinger naar een ander wijst er ten minste drie naar jezelf wijzen.
    Ook in deze gevoelig zaak wil ik u met onze/uw sector confronteren.
    U wilt toch zo graag “Zelfstandig ondernemer” zijn? U wilt toch graag zelf bepalen wat u doet, en het moet toch alstublieft niet te veel van bovenaf worden opgelegd. En ze mogen al helemaal geen bindende adviezen geven als het gaat over capaciteitsbeheersing en vlootbeperking in de markt.
    En als we het hebben over een brancheorganisatie en een Bureau Voorlichting Binnenvaart gaat, dan mach het allemaal niks kosten. En dan maar klagen dat de bonden niks doen.
    Welnu hier heeft u nu het gemiddelde vrijheidsenken van de gemiddelde binnenvaartondernemer gespiegeld aan de harde realiteit.
    Laat ik u eens vragen. Zou u ook zo graag een sterke lobby willen zien die de belangen behartigd voor de Binnenvaart? Ik denk dat 80% van de binnenvaartondernemers hier stiekem ja op zegt.
    Realiseert u zich ook hoeveel schuld u naar uw eigen onderneming heeft omdat u in het bovenstaande uzelf en uw collega’s tekort doet? Was u maar meer coöperatief als het gaat om het laten vertegenwoordigen van uw branche en de daarbij behorende belangen. Dan was de torenhoog opgelopen schuld die u nu bij de bank heeft niet aan de orde geweest.
    Als u een jaarlijkse contributie van drieduizend euro zou besteden plus een verplichte afdracht van één procent van uw bruto omzet, dan zou de binnenvaart een geoliede belangenbehartigingsorganisatie hebben waar zelfs de NS en LTO Nederland jaloers en bang van worden.
    • Aan u om de bevrachter met verplicht pensioen te sturen. (als u naar de bakker gaat zegt u toch ook niet dat u €1,25 voor z’n brood wil betalen. Ik denk dat die man niet weet wat u overkomt en daarbij denkt of zecht dat u gestort bent welnu…..)
    • Aan u om uzelf te verbeteren. Een ander doet het echt niet, ook Anton van Megen kan niks zonder u.
    • Aan u om NU te handelen. verzet de bakens en maak uw branche tot de belangrijkste vervoerder van EUROPA, want dat bent u.
    • Maak allemaal voor het jaar 2011 een reëel en goed onderbouwd ondernemersplan, verplicht u om dit uit te voeren. Stuur het in november naar uw bevrachter dan weten ze in 2011 te wachten staat.
    U heeft jarenlang niet nagedacht maar meegedaan. U moet nadenken niet meedoen.

    Met vriendelijke groet.

    Geplaatst door: morgen word het beter op
  • WIST U DAT: DE ASV ALLEEN MAAR DINGEN VERTELD WAT WE ALLEMAAL AL WISTEN ?

    Geplaatst door: cor op
  • Ook klein schip. Dit is werkelijkheid. Ga zelf ”de boer op”. Er is echt werk zat voor een klein schip. En pak jij het goed aan, lach jij ook al die 3000 en 5000 tonners uit. Maarrrrrrr……… durf te INVESTEREN, zorg dat je ALLES laden kan. Van grond tot ADR, van pallets tot containers. En zoeek het niet te ver weg. Je buurman kan best wel je opdrachtgever worden. Succes met het klein schip. Verdien GROOT geld en lach. Johan.

    Geplaatst door: Johan. T. op
  • Beste ASV
    Blij dat u zo strijdvaardig klinkt. En dat u durft te beweren dat de NMa zijn bevoegdheden te buiten gaat. Dat vind ik ook en daarom neem ik initiatieven, schippersvoorschippers, de EUBO. En met die initiatieven word ik regelmatig door de NMa ter verantwoording geroepen. Afgelopen woensdag nog. Maar waar zijn die medestrijders voor een gezondere binnenvaart? Ik heb een officiële klacht ingediend tegen de NMa, gaan jullie mij steunen?
    Wat jullie hierboven doen is niets anders dan de schuld leggen bij alle anderen en ze ook verantwoordelijk stellen voor de oplossingen. De overheid, de banken, de NMa, de CCR, de Q-Barge en de ELV en de andere samenwerkingsverbanden die hebben het allemaal gedaan en moeten het maar oplossen. Achter overzitten en risicoloos commentaar spuien, lekker makkelijk. Alle initiatieven, of je het inhoudelijk mee eens bent of niet, zijn tot nu toe gefrustreerd door de NMa. Doe daar dan iets tegen. Door mijn klacht zit ik volgende week om tafel met de directie van de NMa kan ik op directie niveau eens uitleggen hoe het zit met de machtsverhoudingen op de ” vrije ” binnenvaart markt, bijvoorbeeld over 15 bevrachters die ruim 50% van de markt beheersen, wij kunnen dat staven middels onderzoek.
    Ik waardeer het zeer als iemand strijdlustig is maar dan wel om een DOEL te bereiken niet om de strijd zelf. Ik ben strijdvaardig om de binnenvaart te geven waar zij recht op heeft, een goede beloning voor de door haar geleverde diensten. Daarbuiten ben ik vooral een vreedzaam mens.

    Geplaatst door: anton van megen op
  • Johan. T
    Is dit realietijd of een grapje want dit intreseerd mij ook wel heb zelf ook een klein
    schip ik zou wel met jou kontakt willen opnemen
    maar hoe?

    Geplaatst door: Ook klein schip op
  • Er is echt werk zat voor kleine schepen tot een tonnetje of 500. Maar er is geen transportbureau die lading heeft. Ik laad 310 ton, heb werk zat. Maar je moet overal zelf achteraan gaan. Ik kan alles laden, zelfs ADR lading. Zit voornamelijk in de grond en het zand in het Westland. Heb zelfs plannen om nieuwbouw te doen in deze maat. En dan met een eigen losinstallatie. (kraan, lopende band) Ik kan zo 4 scheepjes in deze tonnenmaat gebruiken, maar deze tonnenmaat bestaat niet meer. Ik ben een van de laatste die nog in deze tonnenmaat echt werk heeft. En voor beginners is er niets mooiers. En echt, er is werk zat in deze tonnenmaat. Maar wat wil de jeugd: groot, groter, grootst. Ik hoef geen Mercedes of bmw op de roef te hebben staan, ik doe het wel op de fiets. Ik hoef geen 3000 of 5000 tonner. Ik wil pionieren op de kleine kanaaltjes. Ik hoef geen concollega’s tegen te komen. En de nieuwbouw betaal ik helemaal zelf, daar komt geen bank aan te pas. Ik heb geen crisis. Ik heb het goed. Krijg rond de 4.50 € per ton in het binnenland, doe 3, 4 vrachten per dag en kan het werk niet aan. Veel succes met de 3000 en 5000 tonners, Johan T.

    Geplaatst door: Johan. T. op
  • Ook een kleiner schip kan op een grotere vaarweg varen, maar het is nu eenmaal een feit, en ik bedenk dat niet en voor mij hoeft het niet, dat de vaarwegen groter worden( Veghel), de bakermaat van de Kempenaars.
    Voorts vaar ik veel op de West Duitse Kanalen, Dortsen/Munster is normaal enz. , dit kan in N.L. ook, en nogmaals van mij hoeft het niet, maar het feit ligt daar en de wereld draait door.
    Overigens als dat het enigste is waar u zich druk om maakt bent u snel tevree, en by the way heb zelf een 1100 tonner en ben er zeer tevree mee, maar besef ook dat als de markt aantrekt de partijen groter worden en zo niet de bedrijven fuseren en aan groot vaarwater een vestiging openen.
    Overigens zal het u sieren als u met u naam onderschrijft zodat we mekaar recht in de ogen kunnen kijken.

    Geplaatst door: Hagens op
  • @ Geen tegenstander van groot maar wel van normaal,
    Ik geloof dat U niet helemaal goed nagedacht heeft Geef mij 10.000,00€ en binnen een maand is de IJssel koppelverbandproof Je zet een paar borden neer met verboden elkaar tegen te komen EN WALLA opgelost er kan gevaren worden met koppelverbanden
    Als U nu eens met het argument gekomen was dat de schippers niet kunnen varen op die IJssel dan had U een punt want het grootste gros weet niet wat een bord betekend en stoppen …al helemaal niet En daar komen juist de brokken van

    En aan iedereen Ik weet ik val in herhaling…
    ALS IEDEREEN NU EENS ZELF ZIJN KOSTPRIJS WEET!!! en daar naar handeld…. is het allemaal zo opgelost
    NEE we moeten aan het handje vastgehouden worden want stel je voor dat de buurman ermee vandoor gaat… Of nog erger dat je een dag leeg ligt
    Als je mensen moet uitleggen dat je beter een reis van van € 2,80 kan doen dan 2 van 1,80 ….moet dat dan nog uitgelegen worden Dus we zullen er nooit zelf uit kunnen komen en we laten het allemaal maar aan een ander over vooral zelf niets doen

    Geplaatst door: Schippersvrouw Maria op
  • @ hagens

    je slaat hier de plank volledig mis.
    kleine schepen zullen altjd nodig blijven. niet ieder ontvanger wil 3000 ton voor de deur. je moet als binnenvaart ook een volledig pakket kunnen bieden dus niet alleen 200 ton en groter maar ook 250 500 en 1000 ton. pak nu maar eens een paar willekeurig veevoederfabrieken in nederland en ga het aantal gelost partijen onder de 1500 en boven de 1500 ton eens tellen. ik kan je het antwoord al wel geven hoor.
    het enige waar we nu mee bezig zijn is krampachtig en ten koste van alles overal grote schepen heen sturen en daarmee komen ze zichzelf binnenkort een keer tegen. want op veel plaatsen begint rijkswaterstaat nu al te klagen dat de infrastructuur kapot wordt gevaren. ja raar he of dat je nu met 80 bij 9,50 en 2,50 diep en 800 pk ergens doorheenvaart of zoals nu op het amsterdamrijnkanaal 135 bij 17 bij 4 meter en 3000 pk. en wat gaat er nog opgerekt worden aan de ijssel hier zal de komende 50 jaar echt geen koppelverband gaan varen hoor. want het is hier geen kwestie van een paar bochtjes eruit halen maar 70 kilometer rivier aanpassen. kortom je lult maar wat en hebt totaal niet nagedacht over wat je schrijft.

    Geplaatst door: geen tegestander van groot maar wel normaal op
  • Dat de betuwelijn een gesubsidieerde overheidsinstelling is weten we al, dit is ook een schandaal, stel dit is aan de kaak in een dagkrant of op de TV.Voorts vind ik dat in frankrijk de kanalen wel is opgewaardeerd mogen worden naar 110 X 11.45 dit is nu eenmaal de gangbare maat, maar vindt dat men daar de boel versloft.
    Voorts kunnen we binnenlands wel voor bodemprijzen strijden wat ook noodzakelijk is , maar de pijn zit hem in de Rijnvaart daar zijn een hoop nieuwe eenheden gekomen ,modern en sneller met langere vaartijden, dus hogere omloopsnelheden, en bodemprijzen betekenen naar mijn inziens ook maximale prijs voor de klant.
    En ja geen staatsgarantie, dit betekent dat een jonge ondernemer niet of moeilijk kan beginnen, je zou het naar mijn mening wel voor bepaalde scheepstonnages af kunnen bouwen.
    Denk ook niet dat we de illusies moeten hebben dat we nog lang kleine schepen ( onder de 1000 ton) nodig zullen hebben daar de vaarwaters allemaal gemoderniseerd worden of opgerekt (denk aan Geldersche Ijssel).
    Vindt het nog altijd jammer dat de ASV en de andere bonden het zo slecht met elkaar kunnen vinden.

    Geplaatst door: Hagens op
  • aan FraFra,
    Ze hebben in ieder geval de problematiek steeds weer in de aandacht gebracht!
    Of je het er nu mee eens bent/ was of niet!
    En da’s al heel wat, wat andere bonden, crisis beraden Niet hebben gedaan.

    Voor de Vette;
    een beetje flauwe steek onder water, uw opmerking.

    Iedereen geluk, goede vaart en wijsheid om de crisis te boven te komen/ blijven.

    Geplaatst door: geen asv-lid op
  • Wat heeft ASV zelf in die anderhalf jaar gedaan, behalve stukjes schrijven en kritiek hebben op alles wat niet ASV is???

    Geplaatst door: FraFra op
  • Eindelijk de volledige ledenlijst van de ASV in de krant.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • kijk hier wordt nagedacht. en deze stellingen bewijzen maar weer dat de politiek macht genoeg heeft om in te grijpen maar het niet doet.
    dus waarom stemmen je wordt toch genaaid.

    Geplaatst door: rayce op

Reageer