Gouwenaar Bonjovi halveert CO2 van wegvervoer

Het op de maten van de Gouwe geoptimaliseerde containerschip Bonjovi (90 x 10,50 meter, 1883 ton) heeft 25 juli een geslaagde geladen proefvaart gemaakt. Nedcargo International liet het realiseren door Concordia Shipping en afbouwdochter CCM3 in Werkendam.

Gouwenaar Bonjovi halveert CO2 van wegvervoer

Aandrijving klaar voor emissievrije toekomst

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Gouwenaar Bonjovi halveert CO2 van wegvervoer | Schuttevaer.nl

Gouwenaar Bonjovi halveert CO2 van wegvervoer

Het op de maten van de Gouwe geoptimaliseerde containerschip Bonjovi (90 x 10,50 meter, 1883 ton) heeft 25 juli een geslaagde geladen proefvaart gemaakt. Nedcargo International liet het realiseren door Concordia Shipping en afbouwdochter CCM3 in Werkendam.

Gouwenaar Bonjovi halveert CO2 van wegvervoer
  • Aandrijving klaar voor emissievrije toekomst

  • Elektromotor past onder plaat van lege machinekamer

Door Hans Heynen
De Bonjovi neemt 52 Feu (40-voeters) mee in drie lagen. Om ook met lege containers onder de zeven meter hoge spoorbruggen bij Gouda door te kunnen heeft het schip 1000 kuub aan ballasttanks. Ze gaat een vaste route varen tussen containerterminal Alpherium in Alphen aan de Rijn, waar de containers met kratten en dozen bier van Heineken worden geladen, en Rotterdam en Antwerpen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer