Martin Deymann is niet bang voor experimenten

Directeur Martin Deymann (1970) uit Haren, leerde varen op het schip van zijn vader, Rudolf Deymann. In 1992 werd hij zelfstandig ondernemer met een eigen schip. In mei 2004 stapte hij, met 17 jaar vaartijd, waarvan negen met zijn vrouw, van boord en begon hij met de opbouw van Reederei Deymann. Nu werken er 200 mensen en telt de vloot 15 droge-ladingschepen en 20 tankers.

Martin Deymann is niet bang voor experimenten

Net alle veelbelovende innovaties zijn succesvol

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Martin Deymann is niet bang voor experimenten | Schuttevaer.nl

Martin Deymann is niet bang voor experimenten

Directeur Martin Deymann (1970) uit Haren, leerde varen op het schip van zijn vader, Rudolf Deymann. In 1992 werd hij zelfstandig ondernemer met een eigen schip. In mei 2004 stapte hij, met 17 jaar vaartijd, waarvan negen met zijn vrouw, van boord en begon hij met de opbouw van Reederei Deymann. Nu werken er 200 mensen en telt de vloot 15 droge-ladingschepen en 20 tankers.

Martin Deymann is niet bang voor experimenten
  • Net alle veelbelovende innovaties zijn succesvol

  • ‘Rustig varen levert het meeste op’

  • ‘Brandstof-wateremulsie werkt probleemloos’

  • ‘Luchtbellen kostten meer dan ze opleverden’

Door Hans Heynen
De groei werd behaald door overnames en nieuwbouw, waarbij Deymann niet terugdeinsde voor het uittesten van innovaties op zijn schepen om emissies en brandstofverbruik te verlagen. Een aantal van deze pilots leverde goed werkende systemen op, maar er waren ook tegenvallers. Met Schuttevaer blikken Deymann en zijn technisch-directeur Christoph Garrelmann terug op een aantal praktijkervaringen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer