Adviescentrum als antwoord op aanstormende robotisering

Het autonoom varende schip komt eraan. En wat dan? Zijn de veelgeprezen Nederlandse maritieme professionals straks nog wel nodig? Of kun je vanaf nu maar beter een andere carrière kiezen? Om op deze vragen een antwoord te hebben, opent de internationale vakbond Nautilus International 20 juni een eigen werk- en adviescentrum als onderdeel van de campagne ‘Jobs, skills and the Future’.

Maritieme werkgelegenheid en functies gaan veranderen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Adviescentrum als antwoord op aanstormende robotisering | Schuttevaer.nl

Adviescentrum als antwoord op aanstormende robotisering

Het autonoom varende schip komt eraan. En wat dan? Zijn de veelgeprezen Nederlandse maritieme professionals straks nog wel nodig? Of kun je vanaf nu maar beter een andere carrière kiezen? Om op deze vragen een antwoord te hebben, opent de internationale vakbond Nautilus International 20 juni een eigen werk- en adviescentrum als onderdeel van de campagne ‘Jobs, skills and the Future’.

  • Maritieme werkgelegenheid en functies gaan veranderen

  • Ook recessie zet banen op de tocht

Door Lies Russel
Het adviescentrum komt in het kantoor van Nautilus International in Rotterdam. Varenden kunnen er vanaf 1 mei al officieus terecht met hun vragen. Het initiatief past in de grotere FNV-campagne, met medewerking van UWV, die voorziet in vijf regionale adviescentra voor mensen die werkloos zijn of hun baan gaan verliezen. Er is onder meer gelegenheid voor loopbaancoaching en advisering over duurzame inzetbaarheid van werknemers binnen hetzelfde bedrijf. Wordt je baan te zwaar, dan word je begeleid richting een ander functie binnen het bedrijf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer