Binnenvaart ‘Cubaniseert’

Zonder aanpassingen leiden de in 2019 en 2020 ingaande EU Stage V-emissieregels voor scheepsmotoren tot ‘Cubanisering’ van de binnenvaart. Dat wil zeggen dat schippers zich geen nieuwe motoren meer kunnen veroorloven en oude motoren eindeloos moeten blijven reviseren.

Binnenvaart ‘Cubaniseert'

Branche vraagt Brussel om versoepeling testeisen scheepsdiesels

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart ‘Cubaniseert’ | Schuttevaer.nl

Binnenvaart ‘Cubaniseert’

Zonder aanpassingen leiden de in 2019 en 2020 ingaande EU Stage V-emissieregels voor scheepsmotoren tot ‘Cubanisering’ van de binnenvaart. Dat wil zeggen dat schippers zich geen nieuwe motoren meer kunnen veroorloven en oude motoren eindeloos moeten blijven reviseren.

Binnenvaart ‘Cubaniseert'
  • Branche vraagt Brussel om versoepeling testeisen scheepsdiesels
  • Gouden toekomst voor revisiebedrijven

Door Hans Heynen
Dat kwam 1 december naar voren op een door het Centraal Bureau voor Rijn- en Binnenvaart (CBRB), de Europese Binnenvaart Unie (EBU), de IVR en de Vereniging van Importeurs van Verbrandingsmotoren (VIV) georganiseerde voorlichtingsbijeenkomst in Dordrecht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer