MAN schrikt niet van Chinees-Finse kongsi

MAN Diesel & Turbo verwacht niet dat zijn dominantie positie op de markt van tweetak-motoren in gevaar komt nu de tweetakt motorendivisie van Wärtsilä wordt ingebracht in het door de China State Shipbuilding Corporation (CSSC) gedomineerde Winterthur Gas & Diesel (WinGD).

MAN schrikt niet van Chinees-Finse kongsi

Marktleider verwacht positie in tweetaktmarkt te behouden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

MAN schrikt niet van Chinees-Finse kongsi | Schuttevaer.nl

MAN schrikt niet van Chinees-Finse kongsi

MAN Diesel & Turbo verwacht niet dat zijn dominantie positie op de markt van tweetak-motoren in gevaar komt nu de tweetakt motorendivisie van Wärtsilä wordt ingebracht in het door de China State Shipbuilding Corporation (CSSC) gedomineerde Winterthur Gas & Diesel (WinGD).

MAN schrikt niet van Chinees-Finse kongsi
  • Marktleider verwacht positie in tweetaktmarkt te behouden
  • Wärtsilä is relatief kleine speler

Door Hans Heynen
De Duits-Deense motorenbouwer reageerde op een analyse van het Franse maritieme informatiebureau Alphaliner. Die noemde daarin de Fins-Chinese samenwerking op het gebied van tweetakt langzaamlopers een zware klap voor MAN Diesel & Turbo. Alphaliner verwacht dat CSSC, de grootste Chinese scheepsbouwcombinatie, de tweetaktmotoren van WinGD gaat aanbevelen aan haar klanten. CSSC betaalde 62,2 miljoen dollar voor een aandeel van 70% in WinGD. De overige 30% is van Wärtsilä.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer