Elektromotor als hoofdmotor

De dieseldirecte voortstuwingsinstallatie van het ms Nadorias (110 x 11,45 meter) van de familie Van der Meer is tijdens een refit bij Koedood Dieselservice veranderd in een hybride voortstuwing. Het is voor het eerst dat dit tijdens een refit gebeurt.

Elektromotor als hoofdmotor

Nadorias kan 85% van de tijd elektrisch varen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Elektromotor als hoofdmotor | Schuttevaer.nl

Elektromotor als hoofdmotor

De dieseldirecte voortstuwingsinstallatie van het ms Nadorias (110 x 11,45 meter) van de familie Van der Meer is tijdens een refit bij Koedood Dieselservice veranderd in een hybride voortstuwing. Het is voor het eerst dat dit tijdens een refit gebeurt.

Elektromotor als hoofdmotor
  • Nadorias kan 85% van de tijd elektrisch varen
  • FrieslandCampina wil groen vervoer

Door Hans Heynen
De Nadorias vaart voor MCS met containers tussen Rotterdam en het Groningse Westbroek. Het voor de vaart op Groningen geoptimaliseerde schip kan veel ballast zetten (1150 ton), zodat op het Prinses Margrietkanaal altijd met drie lagen containers kan worden varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer