‘Service momenteel belangrijker dan inbouw nieuwe motoren’

‘De verkoop van nieuwe motoren blijft belangrijk voor ons, maar de focus ligt op serviceverlening aan de offshore’, zegt Gerard Martens, directeur-eigenaar van Holland Diesel Maassluis (HDM), exclusief distributeur van Iveco Motors/FPT-motoren voor de beroepsvaart en offshore. ‘Die richting gingen we al op voor de crisis en hebben we versterkt doorgezet’, zegt operationeel directeur Hans Ossewaarde. ‘Service is nu onze kracht, waarbij we ons vooral richten op de offshore.’

‘Service momenteel belangrijker dan inbouw nieuwe motoren'

Door Hans Heynen
Het gaat daarbij vooral om internationaal opererende bagger- en offshorebedrijven die Nederland als thuisbasis hebben. ‘Betrouwbaarheid is voor zulke bedrijven essentieel. Stilliggen kost bakken geld. Zulke bedrijven willen geen storingsrisico lopen door met onbekende lokale monteurs in zee te gaan. Ze geven liever extra geld uit aan het invliegen van een onderhoudsmonteur of -ploeg van een Nederlands bedrijf waarmee ze een vast contract hebben. De ene keer voeren we voor zulke bedrijven een reparatie uit op Rozenburg, de andere keer in Mexico, Dubai of Nigeria.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Service momenteel belangrijker dan inbouw nieuwe motoren’ | Schuttevaer.nl

‘Service momenteel belangrijker dan inbouw nieuwe motoren’

‘De verkoop van nieuwe motoren blijft belangrijk voor ons, maar de focus ligt op serviceverlening aan de offshore’, zegt Gerard Martens, directeur-eigenaar van Holland Diesel Maassluis (HDM), exclusief distributeur van Iveco Motors/FPT-motoren voor de beroepsvaart en offshore. ‘Die richting gingen we al op voor de crisis en hebben we versterkt doorgezet’, zegt operationeel directeur Hans Ossewaarde. ‘Service is nu onze kracht, waarbij we ons vooral richten op de offshore.’

‘Service momenteel belangrijker dan inbouw nieuwe motoren'

Door Hans Heynen
Het gaat daarbij vooral om internationaal opererende bagger- en offshorebedrijven die Nederland als thuisbasis hebben. ‘Betrouwbaarheid is voor zulke bedrijven essentieel. Stilliggen kost bakken geld. Zulke bedrijven willen geen storingsrisico lopen door met onbekende lokale monteurs in zee te gaan. Ze geven liever extra geld uit aan het invliegen van een onderhoudsmonteur of -ploeg van een Nederlands bedrijf waarmee ze een vast contract hebben. De ene keer voeren we voor zulke bedrijven een reparatie uit op Rozenburg, de andere keer in Mexico, Dubai of Nigeria.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer