LNG-doorbraak binnenvaart

Er komen dit jaar twee binnenvaartschepen met voor 95 tot 99% op LNG draaiende, dual fuel-motoren van Wärtsilä in de vaart. Het koppelverband Eiger/Nordwand van Danser Container Lines en de gastanker Sirocco van Chemgas.

LNG-doorbraak binnenvaart

Door Hans Heynen
De Eiger wordt bij Koedood Dieselservice in Hendrik Ido Ambacht gehermotoriseerd en aangepast. ‘Er komen twee Wärtsilä 6L20DF motoren in te staan. Het LNG wordt opgeslagen in een door Cryonorm geleverde LNG-tank van 60 kuub. ‘Tank en motoren staan klaar om te worden ingebouwd’, zegt Bram Kruyt van Wärtsilä Netherlands. De 6L20DF en LNG brandstoftank voor de Sirocco, die Shipyard Constructions Hoogezand Nieuwbouw (SCHN) in Foxhol bouwt, staan eveneens klaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

LNG-doorbraak binnenvaart | Schuttevaer.nl

LNG-doorbraak binnenvaart

Er komen dit jaar twee binnenvaartschepen met voor 95 tot 99% op LNG draaiende, dual fuel-motoren van Wärtsilä in de vaart. Het koppelverband Eiger/Nordwand van Danser Container Lines en de gastanker Sirocco van Chemgas.

LNG-doorbraak binnenvaart

Door Hans Heynen
De Eiger wordt bij Koedood Dieselservice in Hendrik Ido Ambacht gehermotoriseerd en aangepast. ‘Er komen twee Wärtsilä 6L20DF motoren in te staan. Het LNG wordt opgeslagen in een door Cryonorm geleverde LNG-tank van 60 kuub. ‘Tank en motoren staan klaar om te worden ingebouwd’, zegt Bram Kruyt van Wärtsilä Netherlands. De 6L20DF en LNG brandstoftank voor de Sirocco, die Shipyard Constructions Hoogezand Nieuwbouw (SCHN) in Foxhol bouwt, staan eveneens klaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer