‘Kleine motoren per pk voordeliger dan grote’

Volvo Penta Europe leverde dit jaar onder meer de voortstuwingsinstallaties voor de begin maart in gebruik genomen offshore-schepen SC Amethyst (20 x 6,30 meter, 49,95 ton) en SC Falcon (18,50 x 6,10 meter, 27,75 ton) van Sima Charters.

‘Kleine motoren per pk voordeliger dan grote'

Door Hans Heynen
Op de SC Amethyst drijven twee 800 pk leverende Volvo Penta D13-motoren twee contraroterende Volvo Penta IPS 1050 roerpropellers aan. Op de catamaran SC Falcon drijven twee 700 pk D13-motoren twee contraroterende IPS 900 roerpropellers aan. Sima Charters rustte tot nu toe bijna al haar schepen uit met Volvo Penta’s.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Kleine motoren per pk voordeliger dan grote’ | Schuttevaer.nl

‘Kleine motoren per pk voordeliger dan grote’

Volvo Penta Europe leverde dit jaar onder meer de voortstuwingsinstallaties voor de begin maart in gebruik genomen offshore-schepen SC Amethyst (20 x 6,30 meter, 49,95 ton) en SC Falcon (18,50 x 6,10 meter, 27,75 ton) van Sima Charters.

‘Kleine motoren per pk voordeliger dan grote'

Door Hans Heynen
Op de SC Amethyst drijven twee 800 pk leverende Volvo Penta D13-motoren twee contraroterende Volvo Penta IPS 1050 roerpropellers aan. Op de catamaran SC Falcon drijven twee 700 pk D13-motoren twee contraroterende IPS 900 roerpropellers aan. Sima Charters rustte tot nu toe bijna al haar schepen uit met Volvo Penta’s.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer