Over vijf jaar LNG-infrastructuur

Met de oplevering van de eerste volledig LNG aangedreven binnenvaarttanker Greenstream is een keerpunt in de implementatie van vloeibaar gas als toekomstige brandstof bereikt. Shell verwacht dat het LNG-bunkernetwerk langs de Rijn en de belangrijkste kustvaartroutes in Noordwest-Europa zich in de komende vijf jaar zal ontwikkelen.

Over vijf jaar LNG-infrastructuur

Shell: ‘Greenstream markeert keerpunt voor LNG’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Over vijf jaar LNG-infrastructuur | Schuttevaer.nl

Over vijf jaar LNG-infrastructuur

Met de oplevering van de eerste volledig LNG aangedreven binnenvaarttanker Greenstream is een keerpunt in de implementatie van vloeibaar gas als toekomstige brandstof bereikt. Shell verwacht dat het LNG-bunkernetwerk langs de Rijn en de belangrijkste kustvaartroutes in Noordwest-Europa zich in de komende vijf jaar zal ontwikkelen.

Over vijf jaar LNG-infrastructuur
  • Shell: ‘Greenstream markeert keerpunt voor LNG’
  • ‘Voor zeevaart is het lastiger’

Door Tobias Pieffers
De verkrijgbaarheid is het grootste obstakel bij de toepassing van LNG als de nieuwe maritieme brandstof. De Greenstream ontvangt bunkers voorlopig direct uit een vrachtwagen in de Rotterdamse Seinehaven. Dat gaat veranderen. ‘In de komende vijf jaar zal het Noordwest-Europese LNG-bunkernetwerk zich ontwikkelen’, zegt Lauran Wetemans, general manager Downstream-LNG bij Shell. Dat betekent bunkermogelijkheden langs de binnenwateren, maar ook in verschillende zeehavens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer