Alleen noodstop veroorzaakt tumult

Het bij Scheepswerf Peters in Kampen gebouwde ms Marvel Scan (116,26 x 17,80 meter, 10.049 dwt) maakte 21 april een geslaagde proefvaart op een zonovergoten Noordzee. Weekblad Schuttevaer voer mee.

Kapitein Marvel Scan

Door Hans Heynen
De Marvel Scan is het tweede schip van de Sole 10.000-serie, waarvan de Groningse rederij Canada Feeder Lines (CFL) er vier heeft besteld. Het schip heeft één ruim van 70,50 bij 15 meter. Dat maakt het geschikt voor projectladingen zoals windmolens, turbines en staalconstructies. Die kunnen met twee 80 tons boordkranen worden geladen en gelost. Het schip neemt ook containers (426 teu) en bulk mee. Verplaatsbare dwarsschotten maken het daarbij mogelijk het ruim in verschillende secties te verdelen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Alleen noodstop veroorzaakt tumult | Schuttevaer.nl

Alleen noodstop veroorzaakt tumult

Het bij Scheepswerf Peters in Kampen gebouwde ms Marvel Scan (116,26 x 17,80 meter, 10.049 dwt) maakte 21 april een geslaagde proefvaart op een zonovergoten Noordzee. Weekblad Schuttevaer voer mee.

Kapitein Marvel Scan

Door

Hans Heynen

De Marvel Scan is het tweede schip van de Sole 10.000-serie, waarvan de Groningse rederij Canada Feeder Lines (CFL) er vier heeft besteld. Het schip heeft één ruim van 70,50 bij 15 meter. Dat maakt het geschikt voor projectladingen zoals windmolens, turbines en staalconstructies. Die kunnen met twee 80 tons boordkranen worden geladen en gelost. Het schip neemt ook containers (426 teu) en bulk mee. Verplaatsbare dwarsschotten maken het daarbij mogelijk het ruim in verschillende secties te verdelen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer