Een probleem is geen probleem

‘De markt zelf groeit momenteel niet, maar omdat we net iets meer of anders doen dan anderen, hebben we het wel druk’, zegt directeur-eigenaar Gerrit Drost van Dromec BV in Rhenen, dat industriële aandrijvingen levert.

Dromec

‘We zijn zelfs flink gegroeid de laatste jaren, ook al zijn we nog lang geen marktleider. En het wordt alleen maar meer, met name op het gebied van stalen en roestvrijstalen lieren voor bedrijven in de natte sector, waaronder de laatste tijd ook voor windmolenparken, waar we een compacte lier voor hebben ontwikkeld met 150 meter kabel.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Een probleem is geen probleem | Schuttevaer.nl

Een probleem is geen probleem

‘De markt zelf groeit momenteel niet, maar omdat we net iets meer of anders doen dan anderen, hebben we het wel druk’, zegt directeur-eigenaar Gerrit Drost van Dromec BV in Rhenen, dat industriële aandrijvingen levert.

Dromec

‘We zijn zelfs flink gegroeid de laatste jaren, ook al zijn we nog lang geen marktleider. En het wordt alleen maar meer, met name op het gebied van stalen en roestvrijstalen lieren voor bedrijven in de natte sector, waaronder de laatste tijd ook voor windmolenparken, waar we een compacte lier voor hebben ontwikkeld met 150 meter kabel.’

  • Dromec zoekt creatieve oplossingen in aandrijftechniek
  • Stand-alone tension machine op de beurs in Gorinchem

Drost begon in 1996 van huis uit in Ermelo met industriële aandrijvingen. Na een korte periode in Kesteren vestigde het bedrijf zich in 2002 in Rhenen. In eerste instantie als handelsonderneming, van lieverlee kwam er steeds meer eigen productie bij. Naast Dromec zit in hetzelfde pand op het industrieterrein aan de Steenoven zusterbedrijf Gerdo Metaal BV. Er werken twaalf mensen en er is ruimte voor meer. De groei doet zich met name voor in de maritieme sector, die inmiddels zo’n 60% van de omzet uitmaakt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer