Nieuwe MAN op Construction & Shipping Industry

MAN Rollo toonde op Construction & Shipping Industry een nieuwe V12 dieselmotor, de 1400 CRM. De motor levert voor medium duty 1400 pk bij 2100 toeren.

Nieuwe MAN op Construction & Shipping Industry

Volgend jaar komt de heavy duty-versie op de markt. Deze krijgt een vermogen van 1100 pk bij 1900 toeren. De motor is uitgerust met een Bosch commonrail-systeem en heeft een cilinderinhoud van 24 liter. De motor is nieuw ontworpen en wordt gebouwd in Neurenberg. ‘Het is geen vrachtwagenmotor’, zegt technical engineer Koert van der Ploeg van MAN Rollo. ‘Het is een aparte motorenlijn voor industriële toepassing en scheepvaart. De motor is ook in een (mega)jachtversie leverbaar. Dan levert hij 1800 pk. De bovenkant van de motor kan dan met geluiddempende beschermkappen worden afgewerkt. Er is ook een V8-versie van ontwikkelt met een vermogen van maximaal 1200 pk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe MAN op Construction & Shipping Industry | Schuttevaer.nl

Nieuwe MAN op Construction & Shipping Industry

MAN Rollo toonde op Construction & Shipping Industry een nieuwe V12 dieselmotor, de 1400 CRM. De motor levert voor medium duty 1400 pk bij 2100 toeren.

Nieuwe MAN op Construction & Shipping Industry

Volgend jaar komt de heavy duty-versie op de markt. Deze krijgt een vermogen van 1100 pk bij 1900 toeren. De motor is uitgerust met een Bosch commonrail-systeem en heeft een cilinderinhoud van 24 liter. De motor is nieuw ontworpen en wordt gebouwd in Neurenberg. ‘Het is geen vrachtwagenmotor’, zegt technical engineer Koert van der Ploeg van MAN Rollo. ‘Het is een aparte motorenlijn voor industriële toepassing en scheepvaart. De motor is ook in een (mega)jachtversie leverbaar. Dan levert hij 1800 pk. De bovenkant van de motor kan dan met geluiddempende beschermkappen worden afgewerkt. Er is ook een V8-versie van ontwikkelt met een vermogen van maximaal 1200 pk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer